וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: תחרות MY FORMAT של וואלה! ודורי מדיה דרסט

15.6.2014 / 21:27

"אנחנו אלה שצריכים אתכם", אומר מנכ"ל דורי מדיה דרסט יוני פארן, לקראת התחרות לפיתוח פורמטים של החברה עם שותפתה האמריקאית "The Company", אשר תתקיים היום בבית וואלה!. ראיון

"אנשי טלוויזיה צעירים חושבים לעצמם לפעמים, 'בשביל מה גופי המדיה הגדולים צריכים אותי, הקטן' - חשוב לי שיבינו שזה בדיוק להיפך. אנחנו אלה שצריכים אתכם", כך אומר מנכ"ל דורי מדיה דרסט יוני פארן, לקראת התחרות לפיתוח פורמטים של החברה עם שותפתה האמריקאית "The Company", אשר תתקיים היום (שני) בבית וואלה!. מטרת התחרות היא איתור פורמטים לא-מתוסרטים חדשים להפקה בארץ ובארצות הברית, כאשר הפרס למקום הראשון הוא כ-5,000 דולר לפיתוח ראשוני ועד תקציב של 45,000 דולר לפיתוח והפקת פיילוט. את התחרות ינחה איש הטלוויזיה ליאון רוזנברג.

שיתוף הפעולה בין "The Company" לבין דורי מדיה התחיל על רקע אחר לגמרי - במטרה לפתח סדרת דרמה. מנכ"ל החברה צ'רלי אברסול הגיע לארץ על מנת לערוך סבב פגישות עם תסריטאים ולקבל רעיונות, אותם יפיק יחד עם דורי מדיה. הרעיון לפתח תחרות ובה לקרוא ליוצרים צעירים, נולד בכלל בגלל סופת השלגים בירושלים. "אברסול הגיע לישראל והשתכן בירושלים, והתחלנו בסבב פגישות", מספר פארן. "ביו םהראשון אמרו שאולי יתחיל קצת שלג למחרת - וזה הפך להיות הסופה הגדולה ביותר שהעיר ידעה בשנים האחרונות. התחיל השלג, התחלנו לנסוע החוצה מהעיר, השלג התחזק ונתקענו בירושלים וכמעט לא הצלחנו לצאת. בשעות האלה בהן היינו תקועים יחד באוטו בסופה - הקשר בנינו התחזק והרעיון הזה עלה".

"נשקיע בפיילוט משותף וננסה למכור גם לארה"ב"

הוא בא לפה בחיפושים אחר דרמה, ועכשיו אתם מחפשים בדיוק את הדבר ההפוך. למה זה השתנה?

"אנחנו עדיין מטפלים בפיתוח של הדרמה, אבל אכן הפעילות המרכזית שלנו עברה לצד השני. חשבנו על כך שהיתרון והחוזקה שלו בארצות הברית היא בתחום הפורמטים הלא-מתוסרטים (ריאליטי ושעשועונים) ולנו בדורי מדיה יש מחלקה ייעודית לכך, והדברים החלו להתחבר. הגענו למסקנה שנחפש כמה פורמטים, מהם נבחר כמה שאנחנו מאמינים בהם, נשקיע בפיילוט משותף וננסה למכור אותו גם בארץ וגם בארצות הברית".

מבחינתך כמפתח ואיש הפצה, מה הבדל בעבודה עם פורמט מתוסרט ועם לא-מתוסרט?

"דרמה שאתה יוצר פה בארץ, מהשלבים המוקדמים ועד שהיא עולה לאוויר, אתה עובד ביחד עם הזכיין המשדר. תהליכי ההפקה הם יותר מורכבים והם יותר מותאמים ללקוח, שזה הזכיין. אני אשמח אם נוכל למכור את זה בעולם כמובן ,אבל כיוון שהלקוח הוא זה שהזמין את הסדרה היא חייבת להיות לאורך כל הדרך מותאמת לרצונות שלו. הפורמטים של הלא-מתוסרט לעומת זאת, אלה תכנים שאנחנו יכולים להתאים אותם בקלות לכל קהל וזה יכול להיות בכל שפה ובכל תרבות".

זה קשור גם למגמה העולמית בנוגע לז'אנרים האלה? אתם מזהים שהביקוש אליהם בעולם גובר?

"כן, הביקוש כל הזמן גובר. תוכן תמיד נצרך והכלל היחיד הוא שזה אינסוף. לתוכן אין סוף, אנחנו צריכים כל הזמן לייצר עוד ממנו ולמלא את המסך - כך שלכל רעיון חדש וטוב יש מקום. כאמור, כיוון שקל לסחור בלא-מתוסרט אז זה הדבר הנכון להתמקד בו. כמובן שאם אתה יוצר מוכשר שרוצה לכתוב לאיטליה באיטלקית, אז לך על זה גם. אבל הרוב יודעים בעיקר לבוא עם רעיון טוב - ולנו קל יותר לעשות לזה אדפטציה ולהפיץ את זה בעולם".

המסר: "אל תפסיקו לחלום"

מה השינוי שאתם כחברה להפצת פורמטים רואים בשנים האחרונות בתייחס להצעות שאתם מקבלים מיוצרי טלוויזיה צעירים?

"באופן כללי - התעוזה גוברת. פעם הייתה הבנה של מה אפשר ומה אי אפשר לעשות, ופתאום כשיש הוכחות בשטח ואנחנו רואים דברים קורים - אז גם החלומות גדלים. היוצרים מאמינים יותר בעצמם, ולנו חשוב לתת להם את התחושה שכל רעיון יכול להתקבל. אנחנו עדים לתהליך מדהים שבו הדימיון משתחרר, הראש נפתח, וזה משחרר החוצה רמה גבוהה יותר של רעיונות ושל תעוזה".

מה המסר שלך ליוצרי טלוויזיה צעירים? עוץ להם עצה.

"אם הייתה יכול לומר 'אל תפסיקו לחלום' בלי להישמע יומרני, זה מה שהייתי מייעץ. מי שנכנס לעולם התוכן נכנס לעולם שבו הכל יכול ללבוש צורה ולקרות. הסוד הוא פשוט ללכת עם רעיו ןשאתם מאמינים בו עד הסוף. אתם רק תביאו את הרעיון, ואנחנו נעשה את כל היתר. ההבדל בין מי שמצליח למי שלא - הוא בין מי שמוותר, לבין מי שהולך על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully