וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחובסקי מאיים בתביעה נגד nrg: "הפך לבטאון של נוער הגבעות"

22.6.2014 / 11:28

איש הטלוויזיה נתון תחת מבול נאצות וגינויים לאחר שכותרת מאמר באתר nrg קבעה כי הוא טוען ש"המתנחלים אשמים בחטיפת הנערים". באתר שינו אמש את הכותרת, אך טוענים: "מדובר בהיתממות"

איש הטלוויזיה גל אוחובסקי נתון תחת מבול נאצות וגינויים ברשתות החברתיות לאחר שכותרת מאמר באתר nrg קבעה כי הוא טוען ש"המתנחלים אשמים בחטיפת הנערים" - זאת בעקבות טור דעה שלו שפורסם בסוף השבוע שמגזין "m" של מאקו. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בעקבות כך, אוחובסקי מאיים בתביעה, וכי באתר שינו במהלך סוף השבוע את הכותרת וכעת היא "גל אוחובסקי: הרב ליאור הוא שאשם בחטיפת הנערים" - עיוות גס פחות של הדברים שכתב בטורו.

אוחובסקי גינה בטורו במאקו גילוי דעת שפרסם הרב דב ליאור והוא האשים את ההומואים בכך שגרמו לחטיפת הנערים. אוחובסקי גינה את האמירה של הרב, וטען כי ליאור "לא יכול לדמיין, שהאשם האמיתי לכל החטיפה הזאת זה הוא עצמו. הוא ולא אחר. הוא, וסגנון החיים שלו, וההתעקשות להיות דווקא בחברון, דווקא מול מאות אלפי פלסטינים, שנאלצים לסבול משלטון צבאי קפדני".

"חטופים? מעניין להומואים את התחת"

עורך nrg יהדות וכתב "מקור ראשון" יונתן אוריך סיקר את טורו של אוחובסקי, והעניק לאייטם את הכותרת המקורית שבו מאשים אוחובסקי, לכאורה, את המתנחלים במעשה. האייטם שותף בקבוצות ימין שונות בפייסבוק - שם זכה למאות רבות של תגובות הומופוביות ותגובות נאצה אישיות. לאחת הקבוצות אף הועלתה תמונה של אוחובסקי לצד ארון קבורה עם דגל פלסטין, ומעליה נכתב "תחזור לארון". היא הוסרה תוך זמן קצר.

אוריך השמיט מהאייטם את הציטוט של הרב ליאור שעורר את חמתו של אוחובסקי - "ישנה מתקפת חוקים שמטרתה הוא פגיעה וכרסום בצביון היהודי של חיינו הציבורים, כמו פגיעה במבנה התא המשפחתי".

זו לא ההתכתשות הראשונה של אוחובסקי עם אוריך. יונתן אוריך היה מי שכתב בתחילת החודש את המאמר הפרובוקטיבי "חטופים? מעניין להומואים את התחת", שם גינה את כך שמצעד הגאווה בתל אביב התקיים למרות אירוע החטיפה. אחרי מספר שעות הוסיף למאמר עדכון כי המצעד כבר הסתיים כאשר האירוע נודע, וגם אז שונתה ועודנה כותרת המאמר - ל"למדינת תל אביב לא אכפת משלושה דתיים חטופים". אוחובסקי גינה את המאמר.

"נתנו כותרת דוחה, שהביאה אלפי תגובות שטנה"

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אומר אוחובסקי ש-nrg נתנו את הכותרת המקורית על מנת להתריס נגדו ,כיוון שיצא נגד הרב ליאור. "אני מבין שב-nrg לא אהבו את הדברים שכתבתי נגד הרב ליאור, גם הם כנראה חושבים שההומואים הם מי שאחראים לחטיפה", הוא אומר. "במקום מאמר, אם יורשה לי, רגיש שכתבתי בתשומת לב ובנסיון להסביר מחלוקות שיש בארץ - הם פשוט נתנו כותרת דוחה, שהביאה אלפי תגובות שטנה. אני מתייעץ עם עורך דין, למרות שאני יודע שתביעות דיבה במקרים כאלה הן מגוכחות. מה שמעניין זה שלא ידעתי ש-nrg בגלגולו הנוכחי הוא בטאון של נוער הגבעות. אולי שיחליפו את השם?".

אוחובסקי ביקש לציין את המילים בהן סיים את מאמרו במאקו: "אני מקווה שהנערים האלה יחזרו בשלום, ולא, חס וחלילה יהפכו לסמל להנצחת השנאה בין שני העמים, סמל שבו ישתמשו האנשים הציניםי משני הצדדים כדי שסכסוך הדמים ידמם עוד ועוד ועוד".

"אוחובסקי בחר להתחבא מאחורי הקהילה הגאה למען תועלתו האישית"

יונתן אוריך אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "מבלי צורך לאיים עליי באאוטינג או אפילו בתביעה משפטית, החלטנו לשנות את כותרת הידיעה ולציין שאוחובסקי הטיל את האשמה על הרב דב ליאור ולא על ציבור המתנחלים ככלל, אם כי מדובר כמובן בהיתממות. מי שכותב שהרב ליאור אשם בחטיפה מפני שהוא מתנחל ולאחר מכן מגלגל עיניים וטוען כי לא כתב את שכתב על כלל המתנחלים, נדמה לי כמי שנבהל מהכותרת שהשתמעה מדבריו. עם זאת, המאמר של אוחובסקי מדבר בפני עצמו ונדמה לי כי הוא הציג בו עמדה מורכבת ורגישה ולכן כשביקש לתקן, שינינו את הכותרת בצאת השבת".

עוד הוסיף אוריך כי "מה שחמור יותר בעיניי זה הקישור שעשה אוחובסקי בין הידיעה שעסקה בו לבין מאמר קודם שלי שעסק במצעד הגאווה בתל אביב. אוחובסקי כתב שאני ”חושב שלהיכנס בהומואים יסדר לו את החיים“ ושיתף בפייסבוק את המאמר, כדי להסביר לקוראיו שדבריו על המתנחלים הם חלק מניסיון שלי לעשות כותרת על הקהילה הגאה. אוחובסקי בחר להתחבא מאחורי הקהילה הגאה למען תועלתו האישית, כי נוח לו יותר לחיות במציאות בה לא תוקפים אותו על דבריו, אלא בשל זהותו המינית. כמובן שזו שטות מוחלטת. אני יכול להעביר לאוחובסקי שיעורים בקידום הקהילה הגאה, שאני תומך בה ופעיל בה ומקדם את ענייניה גם במדיה הכללית ובמיוחד בתקשורת הדתית-לאומית, מהלך מורכב יותר מלצאת עם בן זוג להשקות בנמל תל אביב. אני מקווה, למען הקהילה, שבפעם הבאה שתמתח ביקורת כלפי אוחובסקי, הוא לא יזדרז להתעטף בדגל הגאווה כדי להסית את האש לאחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully