וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההבנות עם האוצר: עובדי הרשות משנים כיוון - יאבקו על שינוי נוסח החוק

22.6.2014 / 15:19

לוואלה! ברנז’ה נודע כי מעתה ימקדו העובדים את המחאה בסעיפי החוק השונים; מחר הם צפויים לדרוש בכנסת שינוי בהרכב ועדת האיתור לבחירת הנהלת גוף השידור החדש

מחאת העובדים נגד חוק השידור הציבורי לסגירת רשות השידור ופתיחת גוף שידור חדש במקומה משנה כיוון, זאת בשל ההבנות אליהן הגיעו נציגי הסתדרות העובדים עם משרדי האוצר והתקשורת.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הקמפיין עם עובדי הרשות הקוראים שלא לפטר אותם אשר יצא לדרך רק בשבוע שעבר, וחתם מספר שבועות בהם שיבשו העובדים את השידורים - הוקפא, ובכוונת נציגי העובדים למקד מעתה את המאבק נגד הסגירה בסעיפים ספציפיים של החוק - בראשם הסעיפים הנוגעים להקמת המנהלת הזמנית, הליך הפירוק של רשות השידור, והמימון של השידור הציבורי החדש.

"הדבר שהכי מפריע כרגע לעובדים הוא חוסר הידיעה מי הולך הביתה ומי לא", אומר אחד מנציגי העובדים. "עובדי רשות השידור התקדמו צעד משמעותי, אבל הם עדיין תלויים באוויר עם עתיד לא ברור". העובדים טוענים כי מנגנון הבחירה של ראש המנהלת הזמנית אינו ברור דיו, וכיוון שהוא זה שתוטל עליו מלאכת איוש המשרות בארגון החדש - הם דורשים שקיפות מירבית במינויו.

"בראש הוועדה צריכה לעמוד אישיות בכירה יותר ממחוזי"

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה נודע כי מחר (שני) צפויים העובדים לדרוש בכנסת כי ועדת האיתור אשר תבחר את הדירקטוריון של גוף השידור הציבורי החדש תהיה בראשות שופט בית משפט עליון בדימוס - ולא בראשות שופט בית משפט מחוזי כפי שמאפשרת הצעת החוק הנוכחית. "אם השרים באמת רוצים ניתוק מהדרג הפוליטי, צריכה לעמוד בראש הוועדה אישיות בכירה יותר ממחוזי", אומר נציג העובדים.

סוגיה נוספת היא סוגיית הפירוק. "רשות השידור יושבת על נכסים של 800 מיליון ש"ח, ומשרד עורכי הדין שיפרק אותה יגזור קופון שמן מאוד", אומרים נציגי העובדים, שדורשים שקיפות מלאה בבחירת המשרד. לאחרונה פורסם כי בין המועמדים של הכונס הרשמי לפירוק נמצאים גם מקורבו של ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו ומשרדו של עו"ד יהודה רוה אשר רעייתו תמי רוה הנה יו"ר דירקטוריון חדשות 2. העובדים טוענים לניגוד עניינים בנושא זה, ובמשרד כונס הנכסים הרשמי סרבו להתייחס לטענות.

יו"ר ועד הטכנאים: "יש לנו הרבה מאוד פעולות בקנה"

עם זאת, לא כולם שותפים לטקטיקת המאבק החדשה. יועץ התקשורת של ועד הטכנאים וההנדסאים, מאיר סויסה, אמר היום לוואלה! ברנז'ה בתגובה לידיעה כי הוועד אותו הוא מייצג אינו מתחייב להפסיק אף פעולת מחאה. "גם ההסכמים עם ההסתדרות עדיין לא סגורים עד הסוף, והקמפיין רחוק מלהסתיים", אמר. "אנחנו נמשיך להזכיר שהפעולה של פיטורים סיטונאיים זה דבר רע, בטח בארגון שבו יש התארגנות עובדים. כמו שהיה לאורך כל הדרך - הקמפיין שלנו תמיד מפתיע ואחר, וגם הפעם הוא יהיה כך, ואנחנו נשמור את הקלפים קרוב לחזה. אני מבטיח שיש לנו הרבה מאוד פעולות בקנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully