וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאגיד החדש: גם נהנה ממימון ציבורי, וגם "נוגס" בעוגת הפרסום

26.6.2014 / 13:23

הצעת חוק השידור הציבורי לא מונעת מהתאגיד החדש לשלב בשידורי הרדיו והטלוויזיה שלו תוכן שיווקי, ובכך מפלה לעומתו את ערוצי הטלוויזיה המסחריים - כך התגלה בדיוני ועדת אלהרר

הצעת חוק תאגיד השידור הציבורי לא מונעת מהתאגיד החדש לשלב בשידורי הרדיו והטלוויזיה שלו תוכן שיווקי, ובכך מפלה לעומתו את ערוצי הטלוויזיה המסחריים - כך התגלה הבוקר (חמישי) בדיוני ועדת אלהרר. לא ברור בשלב זה האם ייאסר על התאגיד החדש לשלב תוכן שיווקי, ומה תהיה המגבלה שלו על היקף שידורי פרסומות ותשדירי חסות.

משתתפי הדיון הצביעו על כך שבעוד הערוצים המסחריים אינם נהנים ממימון ציבורי, התאגיד החדש גם נהנה ממנו וגם "נוגס" להם בעוגת הפרסום. שר התקשורת גלעד ארדן ציין אפליה נוספת ואמר שכיום, בעוד היקף השידורים בתחנות הרדיו האזוריות ובגלי צה"ל מוגבלים בחקיקה - היקף הפרסומות בשידורי קול ישראל נקבע על ידי רשות השידור עצמה.

היו מי שהתנגדו מראש לפרסום בגוף השידור הציבור. יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר קבעה כי "יש לנקות ככל הניתן את תכני השידור הציבורי משיקולים מסחריים שזה אינו מקומם". נילי בן גיגי-וולף, מנכ"לית האגודה לזכות הציבור לדעת, אמרה כי "בשידור הציבורי שממומן מכספי ציבור, הציבור רשאי ליהנות מתכנים בלי פרסומות. ברשות השנייה יש כיום הגבלות ברורות על כמות התשדירים המסחריים ומן הראוי שלכל הפחות תוגבל הכמות גם בשידור הציבורי".

מנגד טענו השר גלעד ארדן ועובדי רשות השידור כי למרות אף שמדובר באינטרס משותף לכל, "המציאות הכלכלית אינה מאפשרת לתאגיד השידור הציבורי להתנהל ללא פרסומים וחסויות". ארדן אמר כי תיבחן האפשרות לוותר לחלוטין על פרסומים מסחריים בפלטפורמות הניו-מדיה של התאגיד.

בסיום הדיון בפרק נקבע כי לוועדה יוגשו בהקדם הגבלות על כמות הפרסומים בגופי השידור הציבורי, אשר יימדדו על פי אחוזים מזמן השידור. כמו כן, תועבר התייחסות הנוגעת לשימוש בתכנים שיווקים אחרים, לרבות תוכן שיווקי ופרסום סמוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully