וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתו לעסקה ברחוב: מדוע עזב רפי גינת את ערוץ 10?

1.7.2014 / 17:45

הרכב לעומתי של חברי הדירקטוריון בראשות מימן היה מעוניין להפוך את הערוץ ל"רזה" יותר, הצעה אליה גינת התנגד בתוקף. כעת, בערוץ מעריכים כי בקרוב צפויים קיצוצים. וגם, מי המועמד המוביל להחלפתו?

"הדבר הכי בולט בפרישה של רפי גינת היא שאף אחד לא הופתע", אומר היום (שלישי) גורם בערוץ 10 כאשר הוא נשאל על הלך הרוח במסדרונות הערוץ בשעות שלאחר פרסום הודעת דירקטוריון הערוץ על הפרידה של גינת מכסא מנכ"ל הערוץ. "ברור היה לכולם שזה באוויר, הייתה תחושה של נתק ואי שביעות רצון מצד בעלי המניות. היה ברור שזה לא יכול להימשך כך לאורך זמן".

טלטלה בערוץ 10: רפי גינת מסיים את תפקידו

ההתדרדרות במצבו של ערוץ 10 וההתקרבות המהירה של היעד האחרון למציאת משקיע היוו זרזים לנקודת הרתיחה ביחסי המנכ"ל ונציגי בעלי המניות הנוכחיים. גינת מונה לתפקיד בתחילת השנה שעברה, כאשר רון לאודר היה בעל השליטה בו - ותוך זמן קצר השתנתה הצמרת מעליו, בכזו שלא בחרה בו וראתה בתנאי ההעסקה שלו מופרזים.

רפי גינת. אורי לנץ, עיבוד תמונה
שילשל לכיסו יותר מ-7 מיליון שקל. רפי גינת/עיבוד תמונה, אורי לנץ

"רפי מאוד הובך מהפרסומים עליו"

"טאלנטים ובכירים בערוץ פנו ישירות לדירקטוריון והציפו את הסוגיה של עלויות ההעסקה של גינת", אומר גורם בערוץ. בהמשך, הודלפו לתקשורת נתונים שהראו כי מאז נכנס לתפקיד שילשל לכיסו יותר מ-7 מיליון שקל, זאת במקביל לפרסום ידיעות על כך שערוץ 10 סוגר הפקות ומצמצם הוצאות למינימום. "הוא מאוד הובך מהפרסומים הללו", מספר הגורם. "המספרים האלה היו החלטות הדירקטוריון בהרכבו הקודם, ולא היו על לגמרי על דעת זה הנוכחי שביקש לקצץ בהם ובמיוחד ב'כלבוטק' שהסבה הפסדים".

מנגד, יש שתולים את העזיבה של גינת בתחושת חוסר אונים ניהולי. "הסיבה המרכזית לעזיבתו הייתה בפער הגישות סביב הפתרון למצבו הקשה של הערוץ", אומר גורם בכיר בבית הוורד. לדבריו, "בעוד שלכולם היה ברור שעד שלא יגיע משקיע חדש אין לערוץ אורך נשימה כלכלי, גינת האמין שהדירקטוריון מוכרח להפשיר תקציבים לטובת הפקות חדשות, זאת בזמן שהאחרון סגר לחלוטין את הברז".

רון לאודר מבעלי מניות ערוץ 10, נובמבר 2011. קובי אליהו
"מצא מעליו תוך זמן קצר דירקטוריון בהרכב חדש". הפטרון לאודר/קובי אליהו

הערכות בערוץ: הצעד הבא - קיצוצים משמעותיים

ולא רק סביב תזרימי מזומנים היו חילוקי הדעות, גם סביב נושאים מהותיים יותר. "הייתה יוזמה של עובדי ערוץ 10 לדירקטוריון להפוך את הערוץ ל'רזה' ללא הפקות מקור או ריאליטי ומבוסס אקטואליה בלבד, והדירקטוריון דן בה", אומר גורם שהיה מעורב בהצעה. "זו הייתה נקודת מחלוקת עיקרית בין ההנהלה הבכירה לבין גינת שהתנגד לה בתוקף, וראה את הערוץ עד הרגע האחרון כמתחרה לערוץ 2".

הצעה זו הייתה הנטייה העסקית גם של בעל השליטה בערוץ כיום, יוסי מימן, שלא מעוניין להזרים לערוץ כספים לטובת הפקות תוכן יקרות שהתקשו עד כה להוכיח את עצמן. ההערכות כעת הן שמימן רואה את עתידו של ערוץ 10 במתכונתו ה"רזה" וכי היקף תקצוב מחלקת התוכן של הערוץ - הן בהפקות חיצוניות והן בכח אדם - צפויות להיות מקוצצות בקרוב.

לאחר שפורסם דבר עזיבתו התייחס גינת לדברים במייל פנימי ששלח לעובדי הערוץ, ותוך שהוא רומז לאותה הצעה אליה הוא התנגד. "השינויים המהותיים הנדרשים בלוח השידורים ובארגון כולו אינם מתיישבים עם החזון שלשמו הגעתי לניהול הערוץ, ועל כן החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ"ל", נימק. הוא התנצל בפני עובדיו שלמדו היום על עזיבתו דרך אמצעי התקשורת.

תמונות מועידת תקשורת של גלובס. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
לא מעוניין להזרים לערוץ כספים לטובת הפקות תוכן יקרות. יוסי מימן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

הקריטריון המרכזי למנכ"ל הבא: אדם שמכיר את הערוץ מבפנים

בתקופת כהונתו של גינת ספג ערוץ 10 מכה קשה, כאשר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו החליטה שלא לאשר לו קבלת רישיון שידורים בנימוק שאין מאחורי גב כלכלי מוצק כרגע. אם הייתה רוצה, הייתה יכולה הרשות לסגור את הערוץ כבר מזמן שכן הוא אינו משלם דמי זיכיון - אולם נתנה לו ארכה פעם אחר פעם. משמעות ההחלטה, בשלב זה, היא שהערוץ לא ימשיך לשדר בשנת 2015 והרשויות כבר נערכות לשינויי החקיקה המתאימים לכך. "רפי גינת הגיע לערוץ בחסות רון לאודר עם הבטחות להשקעות בתוכן ופיתוח הערוץ, אבל בתחום הזה המצב החמיר והוא מצא מעליו תוך זמן קצר דירקטוריון בהרכב חדש, טאלנטים לעומתיים, וקשיים רגולטוריים שהוא לא ציפה להם", אומר גורם בערוץ.

ומה הלאה? מועמד מוביל להחלפתו של גינת הוא סמנכ"ל הכספים יואב הלדמן, שכבר שימש כממלא-מקום המנכ"ל לאחר שעזב את הערוץ יוסי ורשבסקי וליווה אותו לאורך הדרך הארוכה של החקיקה בכנסת. על דבר אחד מסכימים כולם: כיוון שהזמן קצר, יצטרכו בעלי המניות של ערוץ 10 להציב בתפקיד אדם שמכיר את הערוץ מבפנים, את המספרים, ואת הרגישויות הייחודיות שלו על מנת להביא בזריזות לאפשרות שבו יקבל רישיון שידורים. או, במקרה אחר, ילווה את הליך הסגירה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully