וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פילטר

3.7.2014 / 11:32

עיתונאים המעוניינים לסקר את חוות הגידול של הקנאביס הרפואי בישראל נתקלו עד כה בסירוב גורף של משרד הבריאות. לוואלה! ברנז’ה נודע כי בקרוב עשוי המצב להשתנות

כלי תקשורת ועיתונאים המעוניינים לסקר את חוות הגידול של הקנאביס הרפואי בישראל, תחום שהעניין בו הולך וגובר בשנים האחרונות - נתקלו עד כה בסירוב של משרד הבריאות. היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (יק"ר), היא האחראית על מתן היתרי כניסה לחוות הגידול, ומדיניות המשרד היא למעשה צנזורה גורפת - והוא לא לאפשר חשיפה שלהן לתקשורת. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בקרוב, עשוי המצב הזה להשתנות.

ועדת ההיגוי לנושא הקנאביס הרפואי תתכנס היום (חמישי) ואחת הסוגיות שיעלו בה לדיון היא עניין פתיחת חוות הגידול לסיקור עיתונאי. באופן מפתיע, הדרישה להתיר את הסיקור מגיעה הבוקר דווקא מכיוון משרד ראש הממשלה - שם פועלת לשכת העיתונות הממשלתית שרואה לנגד עיניה את הסיקור התקשורתי החיובי לנושא בתקשורת הזרה ורוצה לנצל אותו לצרכי הסברה.

"אין מדובר בסודות מדינה"

למרכז את תחום הקנאביס הרפואי במשרד החקלאות חנן רטמן הגיע לאחרונה מכתב ששלח ניצן חן, מנהל לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ). חן דורש לפתוח את חוות הגידול של הקנאביס הרפואי לביקור של אנשי תקשורת, בנימוק כי בשנתיים האחרונות סיקרה התקשורת העולמית את נושא הקנאביס הרפואי הישראלי באופן חיובי, ובכך סייעה לשפר את תדמיתה של המדינה. "הקנאביס הרפואי הוא כלי הסברה משמעותי של ישראל בעולם, כמדינה ליברלית, חשובה, ומובילה גם בתחום זה", כתב, וציין כי לפני שנתיים ארגנה לע"מ סיור כתבים זרים באחת מחוות הגידול, ביחד עם שר ההסברה דאז, ח"כ יולי אדלשטיין, שנחשב להצלחה רבה בזכות עשרות כתבות שפורסמו והועילו להסברה הישראלית בעולם.

"ההנחיות של משרד הבריאות אינן יכולות לבטל לחלוטין את חופש התנועה ואת הזכות לביטוי ובכלל כך את הזכות לכיסוי תקשורתי, שהרי אין מדובר בסודות מדינה", הוסיף חן. "אפילו למחנות צה"ל מותרת הכניסה לעיתונאים ומבקרים אחרים בין מישראל ובין מחוצה לה". ענף הקנאביס הרפואי בישראל נהנה מחשיפה תקשורתית אוהדת בעיתונות העולמית. כתבות על הקנאביס הרפואי הישראלי, הנחשב לאחד האיכותיים ביותר בעולם, פורסמו בעיתונים ובאמצעי התקשורת המובילים בעולם בהם BBC, CNN והניו יורק טיימס.

במשרד הבריאות סרבו הבוקר לנמק בתשובה לשאלת וואלה! ברנז'ה את הסיבות למדיניות איסור הסיקור התקשורתי של חוות הגידול, אולם אישרו "הנושא יעלה בדיון של ועדת ההיגוי לנושא הקנאביס הרפואי", ובהמשך עדכנו כי "כל בקשה תיבחן לגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully