וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת הנערים: קשת וחדשות 2 מובילות במספר התלונות על סיקור הפרשה

7.7.2014 / 22:31

פרסום ראשון: דוח מיוחד של נציב פניות הציבור ברשות השניה אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה חושף את אופי תלונות הציבור הנוגעות לסיקור הפרשה. כל תלונה שלישית נגעה לשידור "האח הגדול" יומיים לאחר האירוע

אחת מכל שלוש תלונות הנוגעות לאופי סיקור פרשת הנערים החטופים בתקשורת הישראלית, נוגעת לזכיינית קשת ולשידור התוכנית "האח הגדול" כרגיל יומיים בלבד לאחר החטיפה - כך עולה מדוח פנימי מיוחד שהוכן על ידי נציב פניות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו דוד רגב ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה.

פרשת חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל ז"ל החלה בליל 12 ביוני ביוני ומה-13 ביוני החלו אמצעי התקשורת בסיקור נרחב של הפרשת, מחדל המשטרה, הסריקות והמעצרים, גילוי הגופות, ההלוויות והאירועים שנלוו אליהם. בסך הכול סוקרה הפרשה בהרחבה במשך כ-20 ימים, במהלכן הגיעו לרשות השנייה כ-70 תלונות.

"שיאנית" התלונות: חדשות 2

מפילוח התלונות עולה כי "שיאנית" התלונות היא חדשות 2, כאשר לפחות ממחצית התלונות (34 סה"כ) עסקו בה ונגעו לחוסר איזון לכאורה בפאנלים השונים, שילוב של חשודים ונאשמים בעברות כמומחים, פרסום הקלטת שיחת הטלפון למשטרה ועוד. עם זאת, יצוין כי חדשות 2 הובילה בסיקור הפרשה באופן משמעותי בהיקף הצפייה, כך שייתכן שזהו גם הסבר לכמות התלונות הגבוהה שקיבלה החברה.

כל תלונה שלישית (23 סה"כ) עסקה בקשת ובהחלטתה לשדר את התכנית "האח הגדול" בליל 14 ביוני, יומיים לאחר החטיפה. על פי הדוח, מרבית המתלוננים זעמו על שידורה של התכנית בעוד שפרשת החטיפה הייתה בשיאה ורבים מהאזרחים היו במתח רב והיו צמאים למידע חדש על הפרשה. מתלוננים רבים טענו כי הציבור הדתי, שלא הקשיב מטבע הדברים במהלך השבת לחדשות, נפגע יותר מהאחרים, מאחר
שהשבת יצאה מאוחר (ב-20:30) - כאשר המהדורה המרכזית שעסקה בנושא הסתיימה ב-21:00.

לטענת הפונים, הציבור הדתי, ששלושת החטופים ומשפחותיהם נמנים עליו, לא קיבל מידע מלא על הפרשה מחדשות 2 בערוץ. אחרים טענו כי הסיבה לסיקור המועט יחסית הייתה בין היתר משום שהנערים עלו על טרמפ בהתנחלות.

התלונה: שידור הקלטת יעורר פחד וחרדות בקרב ילדים

עוד עולה מהדוח כי כחמישית מהתלונות עסקו מגישי מהדורות החדשות ובכתבי השטח. תלונות רבות נוספות עסקו בשידור הקלטת המצמררת של החטיפה, שבה נשמע הנער גיל-עד שער מדווח למשטרה על חטיפתו ובהמשך נשמע צרור היריות הקטלני. המתלוננים טענו כי שידור הקלטת פוגע במשפחות ובכבוד הנערים ולא היה מקום לשדרה. אחרים טענו כי השידור החוזר של הקלטת שוב ושוב היה מיותר וצופים נוספים טענו כי שידור הקלטת יעורר פחד וחרדות בקרב ילדים.

גם הריאיון עם ח"כ חנין זועבי בתכנית "פגוש את העיתונות" עורר את זעמם של הצופים, כאשר 5 תלונות נגעו לעמדה שהביעה לפיה חטיפת הנערים לא הייתה אירוע טרור וקוממה עליה ציבור גדול. המתלוננים סברו כי אין מקום לתת לה במה.

דרישה: לעדכן את דיירי "האח הגדול"

תלונות נוספות עסקו בשילובם של מומחים בתכניות למרות עברם. שתי תלונות הוגשו נגד חדשות 2 על שילובו של ניצב ניסו שחם כמומחה, זאת אף על פי שבימים אלה תלוי ועומד נגדו כתב אישום בגין מעשה מגונה והטרדה מינית של שוטרות שהיו תחת פיקודו. בין המתלוננות שפנו לנציבות פניות הציבור הייתה אחת השוטרות שבה ביצע על פי האישום מעשה מגונה.

תלונות אחרות עסקו במערכון של שי ודרור בתכניתם ב"רדיו ללא הפסקה", שבמהלכו צחקו על מוקד 100 של המשטרה שקיבל את שיחת החטיפה. מתלוננים אחרים דרשו לעדכן את משתתפי התכנית "האח הגדול" באירועים הקשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully