וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי החדש לא יוכל לפטר את מנהל החדשות על דעת עצמו

8.7.2014 / 14:41

כך הוחלט היום בוועדת אלהרר, שם ניצת ויכוח האם המנכ"ל יחויב להיות בעל רקע עיתונאי, או בעל רקע ניהולי, או גם וגם - ומה המשמעויות לכך על החופש העיתונאי בחטיבת החדשות. לבסוף הושגה פשרה

ראש חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי החדש קיבל היום (שלישי) הגנה מוועדת אלהרר, שם נקבע כי המנכ"ל לא יהיה רשאי לפטר אותו על דעת עצמו וכי הוא יהיה זקוק לצורך כך בתמיכה של רוב חברי מועצת המנהלים. עוד הוחלט כי ממלא התפקיד יצטרך להיות בעל רקע עיתונאי.

"הצעת החוק הנוכחית אינה מגדירה מה זה 'ראש חטיבת החדשות' - מה תפקידו, מי מסמיך או מפטר אותו ומה מידת העצמאות שלו בכל הנוגע לבחירת התכנים המשודרים", אמרה ראש הוועדה ח"כ קארין אלהרר. "יש לשמור על המבנה ההיררכי בארגון ולכן ראש החטיבה חייב להיות כפוף למנ"כל. עם זאת, בכדי שתהיה לו עצמאות לעניין התכנים החדשותיים יש לתת לו הגנה. אלהרר הציעה שמי שיוכל לפטר את ראש חטיבת החדשות הוא המנכ"ל, אך רק באישור של רוב מיוחס של 75% מחברי המועצה המנהלת.

במהלך הדיונים עלו טענות לפיהן יש מספר מאוד מצומצם של אנשים בעלי רקע ניהולי במגזר עסקי וגם רקע תקשורתי. מנגד עלו טענות על הבעייתיות בהצבתו בתפקיד של אדם שאינו מתחום החדשות. "אנחנו לא רוצים למנוע בחירה של אדם ראוי שאינו בעל רקע בשני התחומים", אמרה אלהרר. "עם זאת ועל אף חשיבותו של הניהול הכלכלי, חשוב שיהיה ברור שכוונת המחוקק היא שעדיף שהמנכ"ל יהיה עם אוריינטציה עיתונאית. על כן, אני מציעה להוסיף להצעת החוק קביעה לפיה יהיה המנכ"ל בעל רקע בשני התחומים 'ככל שניתן'.". היא הציעה גם כי תחת המנכ"ל ימונה סמנכ"ל תוכן בעל רקע בתחום.

"אתה מנהל הרדיו, אתה צריך לספק תשובות"

מוקדם יותר התנהל ויכוח סוער סביב נושא קמפיין עובדי רשות השידור. לאחר שנתקבלו בועדה תלונות מאנשים קשישים ומוגבלים על חששם מסגירת תחנות הרדיו בעקבות הנאמר בקמפיין דרשה יו"ר הועדה תשובות ממנהל קול ישראל מיקי מירו שנכח בדיון: "לבוא ולהגיד שסוגרים את הרדיו זאת אמירה לא נכונה, אתם מטעים את הציבור", הטיחה לעברו, וציינה כי יש חוו"ד משפטי שמורה לעובדי הרשות להפסיק להשתמש בכספי ציבור לצרכי תדמית.

"אתה מנהל הרדיו, אתה צריך לספק תשובות". בתגובה ענה מירו שהוא יספק תשובות, אבל "לא עכשיו, אני עובד מסודר ואכין תשובה מסודרת". כזכור, היועצת המשפטית של רשות השידור ויו"ר הרשות הורו להפסיק את הקמפיין בטענה שאינו חוקי מאחר והוא מפקיע זמן שידור ציבורי צורך קידום אינטרסים אישיים. שווי הקמפיין הוערך ב-3 מיליון ש"ח מכספי ציבור.

קודם כן הודיע השר ארדן כי "חטיבת החדשות של התאגיד החדש תתבסס על עבודת עיתונאיי הרשות בלבד ולא תוכל להזמין חדשות ותחקירים מגורמים חיצוניים פרטיים", בנימוק כי ההחלטה תחזק את העצמאות העיתונאית ואת החופש לעשות עיתונאות טובה ובלתי תלוייה. בנוסף, בתום דיון בנושא הפרסומות הוחלט על איסור פרסום באינטרנט, איסור קיום פרסומות ותשדירים בערוץ הילדים, והטלת כללים מיוחדים על פרסום בתוכניות ילדים ברדיו. כמו כן, הוחלט על איסור פרסום סמוי בכל פלטפורמות השידור של התאגיד החדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully