וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה חריפה על ארדן: "מחטף בדקה התשעים למינוי הנהלת הרשות החדשה"

9.7.2014 / 11:06

העיתונאים מאשימים את השר במחטף, זאת בשל הוראת מעבר שפרסם אתמול משרד התקשורת לפיה את המנכ"ל הראשון של גוף השידור החדש תבחר ועדת איתור שימנה שר התקשורת - ולא דירקטוריון כפי שנקבע בהצעת החוק

האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל ועיתונאי רשות השידור יוצאים הבוקר (רביעי) במתקפה חריפה על שר התקשורת גלעד ארדן ביום הדיונים האחרון לדיוני ועידת אלהרר. העיתונאים מאשימים את השר במחטף, זאת בשל הוראת מעבר שפרסם אתמול משרד התקשורת לפיה את המנכ"ל הראשון של גוף השידור החדש תבחר ועדת איתור שימנה שר התקשורת - ולא דירקטוריון כפי שנקבע בהצעת החוק.

"זה בניגוד גמור לסעיפי החוק שהתגבשו, שהתיימרו להבטיח הפרדה בין הדרג הפוליטי לבין מינוי המנכ''ל", מסרו נציגי העיתונאים. "הוראת המעבר שפרסם משרד התקשורת בשעות הלילה המאוחרות מרסקת את מעט ההפרדה שהתיימרו ליצור". בשעה זו דנה אלהרר בהוראת המעבר.

מנכ''ל תאגיד השידור הציבורי החדש אמור היה להתמנות על ידי דירקטוריון בן 11 נבחרים. הדירקטוריון נבחר על ידי ועדת איתור בראשות שופט מחוזי או עליון אשר מתמנה על ידי שר התקשורת. הוראת המעבר שהופצה אתמול מבקשת לקבוע כי את המנכ''ל הראשון תבחר מיד ועדת האיתור שימנה שר התקשורת, למשך שנתיים, עם אפשרות להארכת הכהונה.

"מדובר במחטף מופקר, אשר מבטיח לממשלה את מינוי המנכ''ל שהיא תשאף למנות- בלי שקיפות ציבורית, בלי מועצה ציבורית, ובלי כל הגנה בין הדרג הפוליטי לבין המנכ''ל הנבחר", אומרים הבוקר העיתונאים. "אנו קוראים לשר ארדן לסגת מהוראת שעה מופקרת זו מיידית, ולצעוד בנתיב החוק שעבר כבר בקריאה ראשונה, ובנתיב סעיפי החוק בעניין שאושרו כבר בועדת אלהרר".

ועדת אלהרר תקיים היום, ככל הנראה, את יום הדיונים האחרון שלה ובשבוע הבא צפויה הצעת החוק שבה היא דנה לחזור למליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. ההערכות הן כי היא לא תאושר במהירות שכן מלמד סוגית מינוי המנכ"ל עדיין לא הושגו הסכמות בכמה נושאים, בהם מניין העובדים שיועסקו ברשות החדשה. כמו כן מספר חברי כנסת הגישו הסתייגויות רבות לסעיפים עליהם הצביעה הוועדה, ואלה יתנו להם זכות לנאום במליאה ואת האפשרות לעכב את ההצבעה.

"כפיות הטובה של איגוד העיתונאים לא ברורה לנו"

תגובת משרד התקשורת להאשמות העיתונאים ובאשר להוראת המעבר - טרם התקבלה, אולם גורם במשרד התקשורת אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "מטרת ההחלטה, שנלקחה על ידי כלל הגורמים הממשלתיים, היא לזרז את הקמת הגוף החדש. מינוי המנכ"ל לא יעשה על ידי שר התקשורת אלא על ידי ועדת האיתור בראשות שופט. בדומה לכל רפורמה רצינית,יש צורך באיוש תפקידי הניהול בהקדם".

לדבריו, "על מנת להקים כראוי גוף שידור רציני בתוך טווח הזמנים שקובע החוק ועל מנת לדאוג לתנאי ההעסקה של העובדים בגוף החדש, יש צורך למנות מנכ"ל ראשון בהקדם".

עוד הוסיף הגורם כי "תקופת כהונתו של המנכ"ל הנבחר מוגבלת לשנתיים. כפיות הטובה של איגוד העיתונאים לא ברורה לנו מאחר למעבר לאינטרס הציבורי הברור בזירוז הרפורמה, מדובר ביצירת מקומות עבודה בעבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully