וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברו חלש

9.7.2014 / 13:31

חרשים וכבדי שמיעה בתלונה למנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד: "השידורים המיוחדים באולפנים הפתוחים אינם מתורגמים לשפת הסימנים; לא שומעים את האזעקות והודעות צבע אדום"

חרשים וכבדי שמיעה מתלוננים כי שידורי החדשות המיוחדים אינם נגישים עבורם: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בתלונה שהתקבלה היום (רביעי) בלשכת מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד נטען כי השידורים המיוחדים באולפנים הפתוחים אינם מתורגמים לשפת הסימנים, ובכך מודרים מהם חרשים וכבדי שמיעה.

אריק מאיר, מנכ"ל עמותת "שמע" הפועלת למען חרשים וכבדי שמיעה מאז שנות השישים, ביקש ממנכ"ל הרשות לאלץ את חברות החדשות לרגם את כל שידורים לשפת סימנים. "בימים אלו יש לזכור שקיימת אוכלוסיה רבה בישראל שלה קשה שבעתיים, אוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה אינם שומעים את האזעקות והודעות צבע אדום והם תלויים באחרים וניזונים מאמצעי התקשורת", כתב לבאב"ד. "לאמצעי התקשורת תפקיד חשוב בימים אלו ורוב האוכלוסייה נסמכת ונשענת עליהם".

"מהחרשים וכבדי השמיעה נמנעת האפשרות לשמוע את העדכונים השוטפים ולהתעדכן", טוען מאיר, וכותב לבאב"ד כי "כרגולטור האחראי על הערוצים השונים נשמח אם בשעה קשה זו תסייע ותפעל שכן זהו צו השעה להנגיש את אמצעי התקשורת בעת הזו גם לחירשים ולכבדי השמיעה".

על פי חוק שידורי הטלוויזיה, מהדורות החדשות המרכזיות בערוצים 2 ו-10 ותכניות אחרות בשידור חי מלוות בכתוביות סמויות המיועדות לכבדי שמיעה - אולם בעיתות לחימה מתרחבים השידורים החיים אל מעבר למהדורות החדשות. שירות הנגשת שידורי החדשות ללקויי ראייה מתאפשר כיום רק במהלך במהדורת חדשות 2. על פי ההערכות, בישראל כ-7,000 חירשים וכ-500 אלף כבדי שמיעה, שהם כ-8% מכלל תושבי מדינת ישראל.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "לאור המצב הביטחוני הרגיש, פנה מנכ"ל הרשות השנייה אל הזכייניות בנושא התרגום לשפת הסימנים ואלו מצדן התחייבו להגביר משמעותית את התרגום לשפת הסימנים במהדורות המורחבות לטובת ציבור החרשים וכבדי השמיעה בישראל, וזאת מעבר למחויבויותיהם על פי חוק. יצוין, כי חלק מהשידורים מלווים כבר עתה בכתוביות נסתרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully