וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין כשל: רוב הישראלים רוצים בסגירת רשות השידור

13.7.2014 / 12:25

מאמצי עובדי רשות השידור לגייס לצדם את צופי המונדיאל לא נשאו פרי: מחקר של ביה”ס לתקשורת בבינתחומי מצא כי למרות תמיכתם בעובדי הרשות, 67.4% מהם רוצים בסגירתה

האם הקמפיין השנוי במחלוקת של עובדי רשות השידור סייע להם לשנות את התדמי הציבורית של רשות השידור? מחקר ראשון שבחן את הנושא מביא עמו בשורות רעות לעובדים, ומראה שלא. רוב הציבור (67.4%) תומך ביוזמת שר התקשורת גלעד ארדן לסגור את רשות השידור ולהקים תאגיד שידור ציבורי חדש.

עתירה לבג"ץ נגד קמפיין עובדי רשות השידור: "ניצול משאב ציבורי"

עובדי רשות השידור העלו בשבועות האחרונים קמפיין, תוך שימוש במסך של ערוץ 1, המציג את העובדים שצפויים לאבד את מקום עבודתם תוך ניצול שיעורי הצפייה הגבוהים במונדיאל ובמטרה להיאבק במסקנות ועדת לנדס ובהחלטת הממשלה, אותה מוביל שר התקשורת, גלעד ארדן, לסגור את רשות השידור ולהקים שידור ציבורי חדש. הן היועצת המשפטית של הרשות והן היועץ המשפטי לממשלה קבעו כי השימוש של העובדים במסך אינו חוקי וכי התקנות אינן מאפשרות לעובדים לנצל את המסך לצרכים כאלה.

דוברת רשות השידור לינדה בר, מחאת העובדים. ערוץ 1, צילום מסך
אמוציונלי אך לא אפקטיבי.מתוך קמפיין הרשות/צילום מסך, ערוץ 1

בסקר שנערך בתחילת החודש על ידי מכון המחקר פאנלס עבור המחקר של בית הספר לתקשורת בבינתחומי נמצא כי ישנו שיעור תמיכה גבוה, בקרב הציבור כולו, בסגירת רשות השידור. בקרב גברים שיעור התמיכה מגיע ל-76.4%. הנשים מתגלות במחקר זה כנחרצות פחות בתמיכה בסגירה, עם 59% תמיכה בסגירה. למרות התמיכה בסגירת הרשות, המשיבים הביעו תמיכה בעובדים עצמם. 48% השיבו כי הם תומכים במחאה, וקרוב ל- 42% אף סבורים שגם השימוש במסך ערוץ 1 הוא לגיטימי במאבק הזה. הרוב, 51%, סבורים שהשימוש אינו לגיטימי.

עובדי רשות השידור הפגינו מול הכנסת. מור שאולי
48% השיבו כי הם תומכים במחאה. עובדי הרשות מפגינים מול הכנסת, ארכיון/מור שאולי

ביחסו של הציבור לרשות השידור בולט גם ההבדל בין קבוצות הגיל השונות. בקרב בני 31-50 קיימת תמיכה גבוהה ביותר בסגירת הרשות, עד כמעט 80%. לעומת זאת, בקרב בני ה-55 ומעלה, קיימת תמיכה של כ- 55% בעובדי הרשות.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג וכלל 503 משיבים בגילאי 18 ומעלה.

ד"ר עו"ד יובל קרניאל, מעורכי המחקר, ששימש בעבר כיו"ר ועדת האתיקה של רשות השידור, מציין כי נתוני התמיכה בהפקעת המסך לטובת המחאה הם מפתיעים. "לא יכול להיות ספק משפטי שהשימוש במסך ערוץ 1, שהוא מסך ציבורי השייך לציבור כולו, הוא בלתי חוקי, ונוגד את כללי האתיקה המקצועיים", הוא אומר. "עמדתו האמביוולנטית של הציבור ביחס למחאת העובדים מצביעה לדעת החוקרים על תמיכה רגשית בעובדים, שנמצאת בד בבד לצד ההכרה בצורך בשינוי בשידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully