וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההצבעה לקריאה שנייה ושלישית על חוק השידור הציבורי

21.7.2014 / 11:03

פרסום ראשון: לוואלה! ברנז’ה נודע כי ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק השידור הציבורי אשר אמורה הייתה להתקיים הערב נדחתה וכלל לא ברור אם תתקיים במושב הנוכחי

נדחתה ההצבעה לקריאה שנייה ושלישית על חוק השידור הציבורי שאמורה הייתה להתקיים היום (שני) בערב במליאת הכנסת. ככל הנראה תידחה ההצבעה לשבוע הבא, אולם אם לא תתקיים במועד זה - תצא הכנסת לפגרה מבלי להצביע על החוק.

”האם זה סביר שכשאנשי ערוץ 1 מסקרים מלחמה, יאושר חוק המביא לפיטוריהם?”

בימים האחרונים פנו מספר חברי כנסת מהאופוזיציה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לשר התקשורת גלעד ארדן ולשר האוצר יאיר לפיד וביקשו מהם לפעול לדחיית ההצבעה במליאה, זאת לאור העימות הצבאי ברצועת עזה.

חברת הכנסת מרב מיכאלי כתבה כי "בימים אלה של מלחמה, מאות רבות של עיתונאים וטכנאים של "קול ישראל' עמלים לספק את המידע האמין והחיוני ביותר לציבור, בכל שעות היום והלילה, וחלקם עושים זאת תחת אש ותוך סיכון אישי רב. האם זה סביר שבעת מלחמה, כשאנשי 'קול ישראל' והטלוויזיה הישראלית מתגייסים לסקרה, תאשר הכנסת את החוק המביא לפיטוריהם ולסגירת התחנה?".

חברי-הכנסת אילן גילאון ועיסאוי פריג' פנו גם הם אתמול לשרים בדרישה להוריד את הצעת חוק רשות השידור מסדר היום. "אין אלה ימים נאותים לבשר ל- 2,000 עובדים ועובדות על כך שעבודתם ברשות השידור מסתיימת", כתבו. "הצעת החוק מפרקת רשות סטטוטורית, מובילה לפיטורי העובדים, מגדירה מחדש את מטרות השידור הציבורי בישראל, את אופן ניהול ותפעול השידור הציבורי, ואת מקומה של העיתונות החוקרת והיצירה המקורית בישראל. נבקשכם על-כן בכל לשון של בקשה שלא להעלות על סדר יומה של מליאת הכנסת את הצעת חוק השידור הציבורי לקריאה שנייה ושלישית בעת הנוכחית".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר בתגובה לדחיית ההצבעה: "נדרש לחץ גדול ומכמה כיוונים על השר ארדן כדי להפסיק את הדיונים על חוק רשות השידור מתוך רגישות כלפי המצב בארץ. שר התקשורת קיבל היום החלטה נכונה שהייתה אמורה להתקבל כבר לפני ימים. רבים מהעובדים, אנשי טלוויזיה ורדיו, מתמודדים עם מציאות מורכבת, לא רק בהיבט האישי אלא גם בדיווחים מסביב לשעון שהם מביאים מחזית הלחימה. בל נשכח כי מדובר בחוק דרקוני, בלתי מידתי ולא מאוזן אשר פוגע פגיעה אנושה בעובדים ומדגיש את האופי הלא דמוקרטי של ההליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully