וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתפתה לעסקאות: יוסי ורשבסקי מוריד את "כלבוטק"

30.7.2014 / 14:50

אחרי ששידר 30 תוכניות, מנכ"ל ערוץ 10 הנכנס יוסי ורשבסקי, החליט להוריד מהאוויר את התוכנית "כלבוטק" בהגשתו של המנכ"ל היוצא רפי גינת. הסיבה: עלויותיה הגבוהות

על רקע תוכנית הקיצוצים שהחיל, מנכ"ל ערוץ 10 הנכנס יוסי ורשבסקי, החליט להוריד מהאוויר את "כלבוטק" של המנכ"ל היוצא רפי גינת. התוכנית, אותה מפיק גינת בעצמו, תרד בפועל עוד שלוש תוכניות - מוקדם מהמתוכנן.

מה המשימות שממתינות על שולחנו של ורשבסקי? פרשנות

כלבוטק" משודרת קרוב ל-37 שנים ונחשבת למותג חזק ביותר הצמוד לגינת לאורך כל הקריירה הטלוויזיונית שלו, תחילה בערוץ 1, אחר כך בזכיינית ערוץ 2 רשת, ועם מינויו של גינת למנכ"ל ערוץ 10 לפני כשנה וחצי - גם בערוץ 10, שם כצפוי לא הצליחה לשחזר את נתוני הצפייה להם הורגלה לקבל על מסך ערוץ 2.

ורשבסקי נכנס לערוץ בין היתר על סמך המנדט שהעניק לו בעל השליטה יוסי מימן להוביל תוכנית לקיצוץ משמעותי בהוצאות הערוץ. מימן, שלא מעוניין להזרים לערוץ כספים לטובת הפקות תוכן יקרות אשר התקשו עד כה להוכיח את עצמן, רואה את עתידו של ערוץ 10 במתכונת 'רזה' בהרבה מכפי שהוא היום - ועל כן היה זה בלתי נמנע כי התוכנית תכלול גם ויתור על נכסים מותגיים-טלוויזיונים משמעותיים.

על פי ההערכות, "כלבוטק" איננה התוכנית האחרונה שתיעלם ממסך הערוץ בשבועות הקרובים. עם כניסתו לתפקיד, לפני כשבועיים, נפגש ורשבסקי עם עובדי הערוץ והודיע להם על תחילת תהליך הפיכתו ל"ערוץ חדשותי-כלכלי-חברתי", כך לדבריו. הוא הוסיף כי באופן מיידי תחל תכנית קיצוצים נרחבת כאשר על פי הערכות כ-20% מעובדי ערוץ 10 יפוטרו, שהם כעשרים עובדים. קיצוץ של עשרות אחוזים יהיה גם בשכר הבכירים.

מערוץ 10 נמסר: "הערוץ חייב לבצע תפנית במודל הפעילות על מנת להתאים את רמת ההוצאות להכנסות. הערוץ מתנהל ללא בעלי מניות שיכולים להזרים כספים ולכסות על גירעונות. בימים האחרונים מתבצע בערוץ מהלך של קיצוץ עמוק הכולל פיטורי 20% מכוח האדם וקיצוץ משמעותי בשכר עובדי הערוץ. גם עובדי חברת החדשות יידרשו לקיצוצי שכר בתום הלחימה בעזה. במסגרת מהלכי הקיצוצים נדרשות גם חברות ההפקה לקיצוץ בעלויות ההפקה. אנו מצרים על כך שלא הצלחנו להגיע להבנות עם רפי גינת לגבי כלבוטק, ואנחנו בטוחים שיימצא הבית שיוכל להמשיך ולשדר את התוכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully