וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה דורנר למפכ"ל דנינו: בדוק התנהלות המשטרה במקרה גלי גינת

4.8.2014 / 15:55

נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר במכתב למפכ"ל דנינו: "בדוק התנהלות המשטרה במקרה מעצר גלי גינת. אין צורך להדגיש שוב את חשיבות חופש העיתונאי בעיתות חירום"

לאחר שנעדרה לתקופה ארוכה בשל ריצתה לנשיאות המדינה, מתבטאת היום לראשונה השופטת בדימוס דליה דורנר בתחום עליו היא אמונה. במכתב ששלחה הבוקר (שני) נשיאת מועצת העיתונות למפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, מתייחסת דורנר למעצרה של עיתונאית וואלה! חדשות גלי גינת ביום שבת, ודורשת לבדוק את נסיבות המקרה.

למה חמישה שוטרים התנפלו באלימות על עיתונאית אחת?

גינת נעצרה ועוכבה לחקירה במסגרת הפגנת השמאל שנערכה בכיכר הבימה אותה סיקרה. שוטרי מחוז ת"א מחקו ממכשירה הנייד סרטון המתעד פינוי מפגינה באלימות, למרות שידעו כי מדובר בעיתונאית. מאוחר יותר הודיעו במשטרה בכי בכוונתם להגיש תלונה על גינת בחשד תקיפת שוטר.

"למרות שגינת הזדהתה כעיתונאית, נהגו כלפיה השוטרים באלימות תוך שהם מחרימים את הסלולרי שלה אשר שימש כמצלמה ולקחו אותה לחקירה. עוד הבנו כי המשטרה בוחנת אפשרות להגיש כתב אישום", כותבת דורנר. "אין צורך להדגיש שוב את חשיבות חופש העיתונות וחופש העיתונאי לעסוק במשימתו בעיתות חירום. אודה לך אם תוכל לבדוק את התנהלות המשטרה במקרה זה ולחדד באוזני השוטרים את בצורך לשמור על החופש העיתונאי", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully