וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסקיטרית

5.8.2014 / 15:42

אחים לנשק, גרסת "הארץ": כתבת דה מרקר שרון שפורר מסרבת לקבל את פרס אומ”ץ "מתנועה שדורשת לפתוח בחקירה פלילית נגד גדעון לוי”. היו”ר אריה אבנרי: ”צר לי ששפורר נוהגת באותה דרך בה היא טוענת שאסור לנהוג”

מבצע "צוק איתן" הסתיים, אולם המחלוקות סביב סיקורו ממשיכות להדהד: כתבת דה מרקר שרון שפורר, אחת מהזוכות בפרס אומ"ץ, הודיעה היום (שלישי) כי היא מסרבת לקבל את האות, זאת עקב הבקשה שהגישה התנועה לפני מספר שבועות ליועמ"ש וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד עיתונאי הארץ גדעון לוי בחשד להסתה בעקבות מאמרו "הרעים לטיס". ואם חופש ביטוי - גם ידיעה שעלתה בנושא באתר "הארץ" ירדה כעבור חצי שעה ששהתה באוויר.

עמוס שוקן בראיון מיוחד: "הארץ זה לא רק גדעון לוי; בדברי לפיד יש מימד פשיסטי"

פרסום ראשון: בשל איומים על חייו: גדעון לוי שכר מאבטח

לצד שפורר זכו בפרס המוענק מדי שנה ל"אנשי תקשורת אשר הצטיינו בפעילותם למען קידום זכויות האזרח, תיקון עוולות חברתיות והמנהל התקין וחשיפת מעשי שחיתות שלטונית", הכתב הכלכלי של חדשות 10 מתן חודורוב ומגישת "יומן" של הערוץ הראשון איילה חסון נשר.

אבנרי: "לפני שלושה שבועות היא גילתה שמחה רבה"

"החלטתי לסרב לקבל את הפרס, כי אני לא יכולה לקבלו מתנועה שדורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד עיתונאי רק משום שהביע את דעתו. זה בדיוק מה שעשתה אומ"ץ לפני שבועיים, כשהתלוננה על גדעון לוי אצל היועמ"ש. מחר תלונה כזו יכולה להיות מוגשת נגדי או נגד כל אחד מהקולגות שלי, שמעזים לומר או לכתוב את דעתם, לא נוחה לנו ככל שתהיה. או רחמנא ליצלן למתוח ביקורת. זה מתחיל בעמדות פוליטיות אבל זה יכול להדרדר לעוד הרבה תחומים – כמו ביקורת על יחסי ההון והשלטון על שחיתות על בזבוז רשלני של כספי ציבור ועוד", כתבה שפורר בעמוד הפייסבוק שלה.

מנגד, בתנועה הופתעו: יו"ר אומ"ץ אריה אבנרי אמר היום לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "כשהודעתי לשרון שפורר לפני שלושה שבועות על זכייתה היא גילתה שמחה רבה, והיום הופתעתי לגלות שהיא מסרבת לקבל את הפרס. מי שמכיר אותי יודע שאני לוחם ותיק בעד חופש הביטוי וניהלתי לא מעט מאבקים עבורו. אני מכבד את גדעון לוי ואין לי כל בעיה עם המאמרים שהוא מפרסם כל השנה, אבל בימי מלחמה כשטייסים של חיל האוויר צריכים לבצע משימות על הגנת המדינה, זו לא דרך נאותה לקרוא להם לסרב. צר לי ששרון שפורר נהגה כלפי אומץ באותה דרך בה היא טוענת שאסור לנהוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully