וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הכוונת של ארדן: רשות תקשורת לאומית תחליף את משרד התקשורת

13.8.2014 / 15:05

ועדת שכטר הגישה היום דו”ח ביניים לשר התקשורת. בראש ההמלצות: הקמת רשות תקשורת שתהווה רגולטור שירכז בתוכו את משרד התקשורת, הרשות השניה ומועצת הכבלים והלוויין

הוועדה לבחינת הרגולציה בשוק השידורים, "ועדת שכטר", הציגה היום (רביעי) את המלצותיה והגישה דו"ח ביניים לשר התקשורת גלעד ארדן. בראש ההמלצות: הקמת רשות תקשורת לאומית שתהווה רגולטור מאוחד שירכז בתוכו את משרד התקשורת, הרשות השניה ומועצת הכבלים והלוויין. המלצה כזו כבר הוגשה בעבר, אולם מעולם לא יושמה. "מטרתנו להציג המלצות לאסדרה מודרנית ולפתרון מקיף שיסדיר את הנושא לטווח הארוך, תוך מתן הגמישות הנדרשת ליצירת תחרות וכניסה של שחקנים חדשים לתחום", מסר הבוקר פרופ' עמית שכטר, יו"ר הוועדה.

הוועדה ממליצה להקטין, למעשה, את היקף וכובד הרגולציה על הגופים המשדרים ואלה שמתכוונים להיכנס לשוק השידורים. כך למשל היא ממליצה שלא לא תהיה דרישת רישוי לאספקת שירותים אודיו-ויזואליים על גבי האינטרנט כמו אלה שמתעניינות לספק חברות הסלולר ושהרגולציה על החברות תהיה בהתאמה לנתח השוק שלהן ולכוחן הכלכלי. הוועדה שמה דגש גם על נושא היצירה הישראלית ועל מנת לשמר את היקף המימון שלו היא מציעה להוסיף את בעלי התשתיות כמקור למימון התוכן הישראלי, לצד ספקי התוכן המשדרים.

להתיר תוכן שיווקי תחת תנאים מסוימים

נושא נוסף שבו עוסקת הוועדה הוא תוכן שיווקי ופרסום סמוי, זאת מתוך הנחה כי בסוגיה זה כבר נקבעו "עובדות בשטח" ויש להסדיר גם את הנושא הזה. טרם התקבלו החלטות בעניין, אך כפי שמסתמן יומלץ להתיר תוכן שיווקי תחת תנאים מסוימים - בעיקר כאלה הנוגעים לשקיפות את מול הצופים. נושאים נוספים בהם היא דנה הם אתיקה בשידורים והגנה על צרכני התקשורת.

הוועדה בראשות פרופ' עמית שכטר ערכה דיונים שבועיים בחצי השנה האחרונה ונפגשה עם מגוון גורמים בתחום השידורים והתשתיות, התוכן, הרגולציה, ההפקה והאינטרנט. לאחר הגשת דו"ח הביניים פותחת הוועדה את דלתותיה שוב בפני הציבור להערות, והצפי הוא כי הדו"ח הסופי יוגש לקראת סוף השנה. משם, ומתוך הנחה כי ארדן יקבל את ההמלצות, תגובש הצעת לתיקון חקיקה ברוח הדו"ח.

ארדן: "נפחית את הרגולציה"

חברי הוועדה, לצד פרופ' שכטר, הם פרופ' שמואל ליימן-וילציג, ד"ר גלי עינב, ד"ר תהילה אלטשולר-שוורץ, ד"ר דליה זליקוביץ', רמי שלמור, אייל מלובן, דורלי אלמגור, הרצל מקוב, עופר שני ואיתי אייגס.

השר ארדן מסר היום בהודעת המשרד: "עולמות הטלוויזיה, הרגלי הצפייה והאופן בו אנו צורכים תוכן משתנים כל הזמן, כדי שנוכל לאפשר לשחקנים חדשים להיכנס לתחום השידורים וליצור תחרות בשוק, צריך לבחון ולעדכן את הרגולציה הקיימת ולאפשר להם את התנאים לכך. במקביל נפחית את הרגולציה ואת רמת המעורבות של הרגולטורים בתכני השידור של הגופים המסחריים, דבר שיתאפשר ככל שהשידור הציבורי יצבור עוצמה וככל שיכנסו שחקני תוכן חדשים על גבי האינטרנט". הציבור מוזמן להגיש התייחסויות למסקנות הביניים עד לאמצע חודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully