וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חומת תשלום? השאלה היא אם אתה רוצה להשפיע, או רק לשמור על תזרים מזומנים"

14.8.2014 / 14:50

עורך הארץ לשעבר דב אלפון מתייחס בראיון לרדיו ת”א למהלך של העיתון וכן לפרשת ענת קם שהתפוצצה במשמרת שלו: ”אני מעולם לא שאלתי עיתונאים מה המקור שלהם”

יח"צ - חד פעמי

"אני מעולם לא שאלתי עיתונאים מה המקור שלהם. זה היה חמור מאוד בעיניי כאשר עורך ניגש אליי ואמר לי 'האיש הזה אמר לי זה לא נכון, תגיד לי מי אמר לך את זה ואם לא אתה לא יוצא מהחדר'. איש גם לא חשד כמובן שזה מקור אחד יודע את כל מה שאורי בלאו מפרסם...אז בוודאי שלא שאלתי אותו מי המקורות שלו. מהבחינה הזאת יש גם בלבול נוסף והשאלה היא רגע, אז מרגע שזה קרה ומרגע שהיא נעצרה, האם 'הארץ' לא היה צריך להגן עליה, להציע לה עזרה?", כך אומר מי ששימש כעורך "הארץ" בזמן התפוצצות פרשת ענת קם, דב אלפון, בראיון לתוכנית "תעודת עיתונאי" בהגשת רועי כ"ץ. התוכנית תשודר מחר (שישי) בשעה 07:00 ברדיו תל אביב.

לדברי אלפון, ההחלטה שלא להגן על קם, "לגמרי מתעלמת מהפרשה הקודמת אשר טלטלה את העיתון עדיין כאשר נכנסתי והיא תביעה בעצם של מקורות". הכוונה היא לליאורה גלאט ברקוביץ' וברוך קרא.

אבל הביקורת החריפה שנמתחה עליכם נגעה לכך שכשפרסמתם את המסמך בעצם חשפתם את המקור שלכם.

אלפון: "כן, תראה אז אני כקצין מודיעין לשעבר אני יכול להצביע על העובדה שחלפה שנה מרגע הפרסום ועד מעצרה של ענת קם ולכן כל איש מודיעין מבין שזה לא נכון. לא לוקח שנה לקחת מספר שכביכול פרסמנו ולמצוא מי היה בעל הנגישות לדעת את זה. אבל כמובן זה נורא נוח להאמין שזה מה שקרה ונורא קשה לקבל גרסאות אחרות ואני אתן למערכת הצדק לפעול. לשאלה האישית, בוודאי שאני מצטער על כל הפרשה הזאת. לחשוב לרגע שחיילת יושבת בכלא בגלל משהו שאלופים בצה"ל, כמתברר בהמשך, עשו מדי יום ביומו כדי לקדם אינטרסים כאלה ואחרים".

לשאלה מה היה עושה אחרת, השיב אלפון: "אני באמת לא יכול להיכנס לזה בלי בעצם לשפוך עוד תחמושת לשדה, לשדה המוקשים הזה, אבל בסך הכל העובדה שאורי בלאו נידון, נידון לעבודות שירות על מילוי תפקידו העיתונאי, אני חייב לומר הוא בעיניי לא פחות חמור מאשר העובדה שענת קם ישבה בכלא ללא שום צורך יחסית לאלופים שלא ישבו בכלא. זאת סכנה לדמוקרטיה וזאת סכנה לדמוקרטיה".

"האם אין טעם לפגם בחומת תשלום?"

בהמשך, התייחס אלפון גם למהלך "חומת התשלום" של הארץ.

זה משהו שאפשר להחזיק עליו גוף תקשורת?

אלפון: "לא. ברור שלא. לא במחיר של המנוי הדיגיטלי אבל אתה יכול לומר 'אוקיי, בהתחלה הם משלמים כך אבל יום אחד הם ישלמו על זה בדיוק כמו שהם משלמים על עיתון מודפס', ואז כמובן אתה יכול. אני חייב לומר שבעיניי השאלה עוד הרבה יותר מוקדמת מזה, אם האינטרנט הוא באמת הכלי הדמוקרטי המובהק שבו כל אחד יכול לקרוא אותך אז האם אין טעם לפגם בזה שאתה ("הארץ" ד.ו.) תשים את עצמך מאחורי חומת תשלום ואוטומטית גוגל יוריד אותך בדירוג כי התוכן שלך לא נגיש באמת?...".

לדברי אלפון, "השאלה בעצם, היא האם אתה רוצה ליצור מודל כלכלי שבו אתה, הארץ, תמשיך להשפיע כמו שהתכוונת להשפיע על מדינת ישראל או שאתה רק רוצה למצוא מודל כלכלי שהתזרים מזומנים שלך יהיה סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully