וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום על רולניק: ”הגיגן בדה מרקר שחושב שכולם מטומטמים"

22.8.2014 / 17:09

שר התשתיות במתקפה חסרת תקדים על עיתונאי, מכנה היום את עורך דה מרקר "גזען המפגין ניתוק ואדישות למה שמתרחש מחוץ לגבולות ת"א". הסיבה: מאמר שפרסם האחרון בו ביקר את יחסו האוהד לבעלי המניות בכיל

צריכים סכסוך לסופ"ש? בבקשה: שר התשתיות והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום מכנה היום את עורך "דה מרקר" גיא רולניק "גזען המפגין ניתוק ואדישות למה שמתרחש מחוץ לגבולות תל אביב". את המילים הקשות מפנה השר בעקבות מאמר שפרסם היום רולניק בעיתונו, ובו ביקר את שלום שהביע לאחרונה "חששות" מיישום מסקנות ועדת ששינסקי, הבוחנת מיסוי על משאבי הגז של המדינה.

מבלי להיכנס לפרטים פיננסיים, זהו תקציר האירועים: ועדת ששינסקי ממליצה להטיל על חברת הכימיקלים "כיל" מס רווחי-יתר של 42%, ממנו היא פטורה היום. החברה בתגובה מאיימת להקפיא פעילות בישראל בהיקף של כמה מיליארדים ולפטר עובדים, בעיקר בנגב, בהיקף של 3,400 איש. בעקבות האיום פנה שלום לשישינסקי והביע הסתייגות ממסקנות הוועדה וחשש ממימוש האיומים של החברה. ששינסקי השיב לו שאין מה לחשוש, שכן המס יוטל רק לאחר ש"כיל" תחזיר השקעות ותפיק תשואה ולכן היא לא צפויה להיפגע. "אימוץ המלצות הוועדה צפוי להביא לגידול של 500 מיליון שקל בהכנסות המדינה ויבטיח כי הציבור יזכה לחלק ראוי ברווחים", מסר לשר.

"רולניק ממשיך לחשוב שכולם מטומטמים"

גיא רולניק ביקר הבוקר בחריפות את התנהלותו של שלום, ורמז כי לא טובת הציבור או העובדים עומדת לנגד עיניו, אלא טובת בכירי "כיל" ובעלי המניות שלה. "שלום לא מודאג מהפגיעה של ועדת ששינסקי 2 ברווחים של החברה לישראל, החברה האם של כיל, או מהירידה האפשרית בשווי המניות של בעל השליטה עידן עופר. מה פתאום. שלום מוטרד רק מהעובדים", כתב רולניק בציניות.

השר שלום תקף אותו בחזרה בעמוד הפייסבוק שלו, וכינה אותו "הגיגן בדה מרקר, שכנראה לא שמעתם עליו, אבל לא הפסדתם הרבה". לפי שלום, רולניק "מפגין בפעם המי יודע כמה ניכור, ניתוק ואדישות למה שמתרחש מחוץ לגבולות תל אביב, במקרה זה לעובדים בנגב. האיש שכאשר הוא יוצא מגבולות תל אביב, זה רק לנמל תעופה בן גוריון, לטובת נסיעות בחו?ל, ממשיך לחשוב שכולם מטומטמים". שלום האשים את רולניק בכך שהוא מנסה להשתיק את הקולות למען העובדים ותושבי הנגב.

את הטענות כי הוא פועל לטובת מקורביו הדף שלום, וכתב "פעלתי נגד החזקים יותר מכל אחד אחר ובכהונתי כשר אוצר, הטלתי מס על הבורסה ועל כל הרווחים בשוק ההון ואמשיך לפעול למען הציבור כולו ולרווחתו". בדה-מרקר הזדעזעו מתגובתו, וכתב התקשורת של העיתון, נתי טוקר, אף קרא להדחתו וכתב כי "פוליטיקאי שתוקף בצורה פראית ורדודה כזו עיתונאי שביקר אותו צריך לעוף הביתה. ותודה להיא מגרמניה שמנעה את הסיכוי שהוא יהיה נשיא". תגובתו של גיא רולניק לדבריו של שלום טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully