וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד התקשורת מבהירים: "חוק הפיצול אינו עוסק בערוץ 10"

3.9.2014 / 10:04

השר ארדן מבהיר הבוקר כי במידה וערוץ 10 יציג משקיע, ייבחנו תנאי מעברו לרשיון, אולם הוא מסרב, לפי שעה, להתחייב לפתרון לבעיה שתיווצר במידה והערוץ יסגר ועל המסך יישאר ערוץ 2 לבדו

יוסי ורשבסקי. בארני ארדוב, עיבוד תמונה
יוסי ורשבסקי/עיבוד תמונה, בארני ארדוב

תזכיר החוק הממשלתי להקדמת הפיצול של ערוץ 2 שהופץ השבוע על ידי משרד התקשורת מעורר שאלות כלפי המשמעות שלו שלו כלפי ערוץ 10, ובמשרד התקשורת עומדים מאחורי ההחלטה שלא לקשור בין הערוצים ומוציאים הבוקר (רביעי) הבהרה בנושא.

"החוק איננו עוסק בערוץ 10 אלא בהסדרת מבנה התחרות של שוק השידורים המסחריים", נמסר מלשכתו של שר התקשורת גלעד ארדן. "ככל שערוץ 10, אשר הגיש בקשה לקבלת רישיון, יגייס משקיע אשר יאפשר לערוץ לעמוד בדרישות החוק והמועצה – מועצת הרשות השנייה תבחן מתן רישיון לערוץ 10".

הן במשרד התקשורת והן ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מסרבים, גם הבוקר, להתחייב לפתרון לבעיה שתיווצר במידה והתיקון לחוק יעבור וערוץ 10 יסגר בסוף השנה ועל המסך יישאר ערוץ 2 לבדו ויפעל כמונופול במשך ארבעה חודשים. המדינה אינה מעוניינת בשלב זה לעגן בחקיקה את הארכת הזיכיון של ערוץ 10 למשך התקופה הזו, ואינה מתכוונת לצאת למכרז שיעניק למפעיל אחר את ערוץ 10 למשך התקופה הזו. גםרם בערוץ 10 הזהיר כי "ארבעה חודשים של מונופול ערוץ 2 עשויים להתארך והזמני עתיד להפוך לקבוע".

בערוץ 10 הגיבו הבוקר להבהרה של השר ואמרו "יש חשיבות גדולה בכך ששר התקשורת מבהיר שהוא לא ייתן יד להיווצרות מונופול בענף הטלוויזיה המסחרית גם לא לתקופה קצרה. העמדה הנחרצת של הממונה על ההגבלים העסקיים בדבר האינטרס הציבורי עולה בקנה אחד עם דבריו של שר התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully