וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן יחזיר לקשת ורשת 9 מיליון ש’ כל אחת

11.9.2014 / 11:00

את הכסף יקבלו הזכייניות חזרה בגין אגרה שהן שילמו למדינה, ואשר לא אמורה הייתה להיגבות מהן בשנים האחרונות. השר ארדן: "מביע תקווה כי הסכומים יושקעו ביצירה ישראלית"

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת יקבלו חזרה מהמדינה כ-9 מיליון שקלים כל אחת - כך לפי תקנות שאישר שר התקשורת גלעד ארדן. את הכסף יקבלו הזכייניות חזרה בגין אגרה שהן שילמו למדינה, ואשר לא אמורה הייתה להיגבות מהן בשנים האחרונות.

דמי הזיכיון של רשת וקשת כלל בתוכו גם תשלום בעבור ההפצה אנלוגית של שידוריהן על ידי הרשות השנייה. בשנת 2011 הופסק השידור האנלוגי, אבל המדינה לא ביטלה את תשלום אגרת ההפצה במסגרת דמי הזיכיון והן המשיכו לשלם עבורו. לאחרונה יזם השר ארדן שינוי בתקנות הרשות השנייה כך שתשלום האגרה עבור הפצה אנלוגית יבוטל, ובמקביל יוחזרו לזכייניות ערוץ 2 הסכומים אותם שילמו מאז שנת 2011. סכום של 9.3 מיליון שקלים יוחזר לרש, ו-9 מיליון שקלים נוספים יושבו לרשת.

גורם בערוץ 2 אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי "מדובר בסכומים של מליונים שנגבו מזכייני ערוץ 2 במשך שנתיים בשל מחדל והחלטה לעבור לשידורים דיגיטליים במקום אנלוגיים כפי שנתקבלה במשרד התקשורת. אי החתימה על התקנות בזמן גררה חיובי יתר, כאמור של מיליונים שמושבים עתה כדין זאת לאחר חודשים רבים של המתנה לחתימה פורמלית על התקנות הללו".

בערוץ 10 מנגד, זעמו על החלטת השר וגורם בערוץ אמר לוואלה! ברנז'ה כי "עודפי כספים שהצטברו לאורך השנים בקופת הרשות השנייה צריכים להיות מחולקים באופן שוויוני".

מלשכתו של שר התקשורת גלעד ארדן נמסר הבוקר כי הוא "מביע תקווה כי הסכומים יושקעו ביצירה ישראלית וישרתו את הזכייניות להפקת תכנים ישראלים מקוריים".

ברשת ובקשת טרם הגיבו להחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully