וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד כינס תדרוך בשבת; עיתונאים קראו להחרים את הסיקור

21.9.2014 / 11:28

הביקורת על החלטת שר האוצר לכנס מסע"ת בשבת בשביל סינק מגיעה גם מהתקשורת וגם מיריביו הפוליטיים. גלאון: ”זלזול בזמנם הפרטי של אנשים שגם ככה רודפים אחרי כל גחמה שלו במהלך השבוע”. בלשכתו מסרבים לנמק

שר האוצר יאיר לפיד בהודעה לכלי התקשורת מחוץ לביתו בתל אביב, 20 בספטמבר 2014. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
"כלי התקשורת היו צריכים לכבות את המכשירים". יאיר לפיד, אתמול./מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

קיתונות של כעס הבוקר (ראשון) על שר האוצר יאיר לפיד שכינס בצהרי יום שבת את כלי התקשורת על מנת לתת להם סינק מצולם בנושא אישרור דירוג האשראי של ישראל. לפיד הזמין כלי תקשורת לפתח ביתו אתמול בשעה ארבע בצהריים, נתן סינק קצר מצולם ושם לביתו. תוך זמן קצר עלו עיקרי הדברים לפייסבוק שלו, וכלי התקשורת ויריביו הפוליטיים תקפו אותו על ההחלטה לעשות זאת ללא הצדקה באמצע השבת. בסביבתו סרבו היום לנמק את ההחלטה.

"לפיד כאדם חילוני לא מחויב להתחשב ברגשות דתיים. הוא פשוט גרם לעשרות אנשים, שלא משתכרים יותר מדי, לקטוע את יום המנוחה שלהם על כלום וזה סתם הופך אותו לחרא של בנאדם", כתב היום זוהר ישראל במאקו "האמת היא שברגע שהתבררה עילת ההקפצה, כלי התקשורת היו צריכים לכבות את המכשירים ולסרב להעביר חומר מצולם של שר האוצר הנרקסיסטי, בתור לקח".

ישראל לא היה היחיד שאומר שהתקשורת הייתה צריכה להחרים את המפגש. בדיון שהתעורר בנושא בעמוד של כתב "כלכליסט" שאול אמסטרדמסקי, כתב שי ניב מ"גלובס" כי צריך היה להחרים את המפגש ולו בגלל המשמעות שלו כלפי הכתבים וכלי התקשורת הדתיים. "רוצה לומר: אני חילוני ליברל ולכן עושה את זה בשבת ושם ז', כי הרי מה יש לחילונים לעשות בשבת חוץ מלעבוד", כתב ניב. "אני במקום כתבי האוצר מחרים את המפגש הזה. אם לא בגלל קדושת השבת לחילונים אז לפחות כסולידריות עם כתבים דתיים שנכפה עליהם לא להגיע".

גורם באחת ממערכות החדשות אמר לוואלה! ברנז'ה כי למרות שדובריו של לפיד עדכנו אותם כי לא מדובר בודעה דרמטית, עדיין לא הייתה אפשרות להתעלם מהכינוס. "לפיד העמיד את כלי התקשורת במצב בלתי אפשרי", אמר. "זו הודעה שאי אפשר היה להתעלם ממנה מצד אחד, אבל היא לחלוטין יכולה לחכות לצאת השבת מצד שני. זו הסיבה שמרבית המערכות בחרו שלא לשלוח כתב - אלא רק צוות טכני. ועדיין, עידף היה שיתחשב".

הועדה לקידום מעמד האישה דנה בהטרדות מיניות בתקשורת, מאי 2013. יואב דודקביץ'
זהבה גלאון/יואב דודקביץ'

זהבה גלאון: "הפגנה של חוסר רגישות כלפי הכתבים"

גם בשדה הפוליטי, כאמור, גינו את ההחלטה. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה כי היא נבעה מרצונו של לפיד להקדים את נתניהו, אשר לשכתו לא מכנסת אירועי עיתונאים בשבת, בתגובה על דירוג האשראי - וזאת על גבי התקשורת.

הח"כים הדתיים נגד לפיד: "איש רע, עמלק"

"המעשה הזה של לפיד הוא בעיקר הפגנה של חוסר רגישות כלפי אותם כתבים שנאלצים להקשיב למוצא פיו בצהרי יום שבת במקום לשחק עם הילדים שלהם, להיות בים או סתם לנוח. הכתבים האלה, אגב, גילו כמה דקות אחר כך שהוא ממילא העלה את ההודעה הזאת לעמוד הפייסבוק שלו. למה הוא צריך אותם שם בכלל? זו התנהלות יהירה שמזלזלת בזמנם הפרטי של אנשים שגם ככה רודפים אחרי כל גחמה שלו במהלך השבוע", כתבה גלאון.

"אני בכלל לא מדברת על חוסר ההוגנות שהוא מפגין כלפי כתבים שומרי שבת כשהוא מכנס כתבים להודעות סרק, או על חוסר ההתחשבות בכתבים חסרי רכב פרטי שאין להם בכלל איך להגיע לשכונה של לפיד בסוף השבוע בלי לשפוך כסף מיותר על מונית".

בלשכתו של שר האוצר יאיר לפיד סרבו היום לנמק בפני וואלה! ברנז'ה את ההחלטה לכנס את האירוע דווקא בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully