וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ארוחות השבת אצל משפחת פליסיאן נוצרה חוויה עיתונאית מאלפת

דורון הרמן

24.9.2014 / 8:15

הכתב לענייני פלילים של חדשות 10 דורון הרמן בילה ימים ארוכים במטבח של רבקה פליסיאן ובחדר אפוף עשן הסיגריות שבו היה עצור בנה יעקב. כשסיים את הסרט "הפליסיאנים" כבר הפך לבן משפחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוויה עיתונאית מאלפת. הרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו הייתה בלי ספק שנה סוערת ומורכבת בתחום הפלילי והמשפטי ומבחינתי אחד משיאיה היה ב"פענוח" תיק הברנוער ואחר כך בהתרסקותו לרסיסים לתוך קרקע המציאות והראיות. בסרט "הפליסיאנים" שערכתי יחד עם כתב הפלילים של חדשות 10 מאור צור, העלינו בפעם הראשונה סימני שאלה של ממש בנוגע לתיק החקירה ובנוגע לשאלה מיהו הרוצח בתיק הברנוער ותהינו האם די בחומר שנאסף על ידי חוקרי המשטרה כדי להרשיע את חגי פליסיאן – לנו היה ברור כמעט מהתחלה שהתשובה, לכל הפחות, מורכבת.

מיוחד: כתבי חדשות 10 בוחרים לוואלה! ברנז'ה את הסיפורים שעשו את השנה

הסרט הציג בפעם הראשונה, גם כשגישה זו לא הייתה מקובלת, עדויות לכך שיש צורך לבחון היטב את הקשר שבין חגי פליסיאן לבין עד המדינה בתיק ובעיקר לבחון את מסרוני הוואטסאפ שנמחקו מתוך מכשיר הטלפון הנייד של פליסיאן ועשויים לשפוך אור על "ההודאה" שחילץ עד המדינה מפי פליסיאן. הבנו שהתיק בעייתי מאחר שהוא התבסס על עד שאינו דובר אמת ואשר שקריו היו ידועים למשטרה מהרגע הראשון מאירועים ומתיקים אחרים. הבנו שאין ראיה אחת ישירה הקושרת את חגי פליסיאן לרצח ושמסיבת העיתונאים החגיגית של המשטרה שבה הודיעה על פיצוח הפרשה המטלטלת הייתה, בלשון המעטה, מוקדמת מדי.

זו הייתה חוויה עיתונאית מאלפת. קיבלנו גישה בלעדית, יוצאת דופן, לבית משפחת פליסיאן. בילינו שם ימים ארוכים – בחדר עמוס ריח הסיגריות שבו היה עצור במעצר בית יעקב פליסיאן, במטבח הבית של האם רבקה פליסיאן ובארוחות השבת שאליהן הגיעו אורחים מפתיעים – אמו של עד המדינה שהפליל את הפליסיאנים יחד עם אחיו ששמרו למרות הכול על קשר חם עם המשפחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גישה בלעדית, יוצאת דופן, לבית משפחת פליסיאן. מתוך הסרט "הפליסיאנים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובפינת הפרגון: אלי סניור

אני מבקש לפרגן לכתב המשטרה של ynet אלי סניור, מכתבי השטח הטובים בישראל לטעמי שמוכיח פעם אחר פעם כי אין תחליף לעבודת רגליים ולעבודת מקורות סיזיפית לכאורה. אלי הצליח בעבודה קשה להשיג תיעוד וידיאו שמציג את היו"ר לשעבר של ועד העובדים בנמל אשדוד אלון חסן מעביר את מזוודת הכסף לעו"ד רונאל פישר. מגיע לו פרגון על כך ועל הישגים אחרים בשנה החולפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully