וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה דרשו לקבל מאלי לוי את הסרטון של חנין זועבי. אז דרשו

אלי לוי

24.9.2014 / 8:15

כאשר כתב הצפון של חדשות 10 אלי לוי קיבל לידיו סרטון בכיכובה של חנין זועבי הוא חשב שמישהו מנסה להפיל אותו. כשחוקרי המשטרה והקולגות מחו"ל ביקשו לקבלו לידיהם, כבר היה ברור שסערה גדולה מתקרבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפרגן ליוסי. לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת יולי קיבלנו במערכת חדשות 10 בצפון סרטון באורך דקה שבו נראית חברת הכנסת חנין זועבי מגדפת ומקללת שני שוטרים בבית המשפט בנצרת. מבדיקה מהירה שעשינו סמי עבד חמיד (חדשות 10) ואני התברר לנו שזועבי צועקת בסרטון על שני שוטרים מהמחוז הצפוני שתפקידם להביא עצורים לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם.

התברר שבאותו בוקר השניים הביאו עצורים מהפגנות המחאה נגד צה"ל והממשלה נגד היציאה למבצע "שובו אחים" באזור חברון. התברר כי שני השוטרים הם ערבים ישראלים – אחד מהם נוצרי מהגליל שבו הוטחו הדברים הקשים בסרטון.

מיוחד: כתבי חדשות 10 בוחרים לוואלה! ברנז'ה את הסיפורים שעשו את השנה

בעקבות פרסום הסרטון בחדשות 10 נפתחה נגד ח"כ זועבי חקירה פלילית בהוראת היועץ המשפטי לממשלה. היא נחקרה והמשטרה ממליצה כעת להגיש נגדה כתב אישום באשמת הסתה. פרסום הסרטון חולל סערה גם בעולם הערבי, בעיקר משום שהקללות הופנו אל שוטר ערבי. לסיפור הזה אפשר וצריך גם להוסיף את הסרטון שנחשף בחדשות 10 שבו תועדה חברת הכנסת זועבי כשהיא כבולה באזיקים לאחר שנעצרה במהלך הפגנה בחיפה. זה היה תיעוד יוצא דופן של חברת כנסת שאמורה ליהנות מחסינות פרלמנטרית ולמרות זאת מעוכבת ע"י המשטרה. גם תמונה זו עוררה סערה גדולה.

סרטון חנין זועבי באזיקים זכה לפולו אפים בכל כלי התקשורת, גם בכלי תקשורת בחו"ל. מה שמעניין הוא שבחטיבת דוברות המשטרה איש לא ניסה לשכנע אותנו להוריד את הקטע או שלא לעשות בו שימוש ייתר. בניגוד לארועים קודמים שהמשטרה טעתה בשיקול דעת בשטח, הפעם לא היה ניסיון ללחוץ או להפעיל את קשרים כדי שנוריד פרופיל. נהפוך הוא - כככל שהסרט הזה שודר יותר ויותר האהדה למשטרה גדולה ברחוב החיפאי צפוני.

גורמים במשטרה פנו אליי ואל גורמים נוספים בערוץ 10 וביקשו לקבל את הסרטון ואת חומר הגלם. הבהרתי לאנשי המשטרה חד משמעית שאין לי שום כוונה להיות חלק מחקירת המשטרה בנושא הזה. באתי לסקר כעיתונאי ואני חוזר הביתה כעיתונאי, לא מעניין אותי כל עניין החקירה - לא המשטרתית ולא של מח?ש. עשרות עיתונאים פנו אליי וביקשו את הסרטון וביקשו גם תמונות סטילס מהאירוע. היו גם מי שניסו לגמד אותו.

הסיפור המעניין עם הוידאו של זועבי מבית המשפט היה שבכלל לא היה צריך להתאמץ לקבל אותו, הוא פשוט נשלח אלינו. עשינו אין ספור בדיקות לראות שהוא אותנטי ואמיתי כי ברשת רצים הרבה סרטונים בכיכובה של זועבי. היה לי חשש כבד שמשהו מנסה להפיל אותי ואת ערוץ 10. החשש הזה קיים כל הזמן.

זועבי רצה לראשות עיריית נצרת: "לא נהיה חצר אחורית". ערן גילווארג
זועבי רצה לראשות עיריית נצרת: "לא נהיה חצר אחורית"/ערן גילווארג

ובפינת הפרגון: יוסי מזרחי

פרגון גדול לחברי יוסי מזרחי איש חדשות 2 על תחקיר נמל אשדוד שהביא לחקירה פלילית ולמהפכה של ממש בנמל אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully