וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך קרה שהמרד הווירטואלי הראשון בצבא נשא פרי

גיא לרר

24.9.2014 / 8:15

מה עושים עם אלפי חיילים שמורדים במדיניות הצבא באנונימיות מוחלטת? גיא לרר נזכר איך דובר צה"ל ניסה למנוע מ"צינור לילה" בערוץ 10 לשדר את הראיון עם דוד הנחלאווי, ואיך לייק אחד יכול להרעיד את המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעות אחדות לפני שנאסר, דוד הנחלאווי הגיע לריאיון בלעדי. לרר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הריאיון עם "דוד הנחלאווי" היה רק החוליה האחרונה בשרשרת של אירועים שצפו ועלו ברשת ולכן מטבע הדברים מצאו את ביטויים ב"צינור לילה", אירועים שמדגישים עד כמה הנרטיבים שונים לפעמים בתקשורת המסורתית וברשת. אנחנו תמיד בוחרים בצד של הרשת (בדיוק כפי שקרה גם בזמן המבצע בעזה – ברשת צצו סרטוני דאע?ש שבועות ארוכים לפני שהתקשורת המסורתית הצטרפה לסיקור משמעותי של הנושא).

מיוחד: כתבי חדשות 10 בוחרים לוואלה! ברנז'ה את הסיפורים שעשו את השנה

כמה חודשים קודם לכן, סרטונים לא נעימים מתחילים לצוף מהגדה. לרצף ההתרחשויות קראנו ?האינתיפאדה השקטה? וכמעט מדי יום ביומו שידרנו סרטונים שמתארים חיילים במצבים בלתי אפשריים, מותקפים שוב ושוב ומנועים מלהגיב. לפעמים, בהיעדר אופציה אחרת, פשוט נסים על נפשם. דובר צה?ל הכחיש. אולי רגילים שם למציאות שבה המילה שלהם היא המילה האחרונה אבל המציאות סיפרה סיפור אחר לגמרי בכל יום. ואז ידידנו, כתב השטחים של חדשות 10 רועי שרון, שידר בפעם הראשונה במהדורה המרכזית את הסרטון של דוד הנחלאווי. בעקבות זאת, דוד אדמוב נענש. בתוך שעות החלו לצוץ כרזות תמיכה של חיילים ברשת. אלפים כאלה. זו אחר זו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו תמיד בוחרים בצד של הרשת. דוד הנחלאווי/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר צה"ל ניסה למנוע את שידור הריאיון. דבר לא עזר

ארבעים חותמים על מכתב סרבנים אפשר להעניש אבל מה עושים עם אלפי חיילים שמורדים במדיניות הצבא באנונימיות מוחלטת? במציאות הזאת דוד הנחלאווי החליט שגם הוא שובר את הכללים וזימן את איש מערכת "צינור לילה" אדם שפיר ואת עורך התכנית ניר נוימן אליו לבאר שבע באישון לילה, שעות אחדות לפני שהוא נכנס למאסר - לריאיון בלעדי. הוא עשה זאת כדי לדאוג שהמסר יעבור, כדי שהמרד הווירטואלי הראשון בצבא יישא פרי. דובר צה"ל ניסה למנוע את שידור הריאיון. דבר לא עזר.

האם מהיום למעצבי המדיניות במדינה ובצבא נוספו עכשיו שותפים פעילים, עשרות אלפי חפ?שים שיכולים לומר את דברם ולהרעיד את המדינה במחי "לייק" אחד בפייסבוק? האם יש כאן דמוקרטיה רחבה, מגוונת ומחוזקת או צבא בעל בסיס שליטה מוחלש? אלה שאלות מרתקות שבדיוק בגללן בחרנו לסקר דווקא את התחום הזה. ודוד הנחלאווי? תאמינו או לא, הוא חזר להיות לוחם, כאילו כלום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ובפינת הפרגון: חיים ריבלין

פעמים במאמץ של התקשורת להיות הישגית באופן פומפוזי אנחנו שוכחים שהדברים שבאמת זקוקים לחשיפה נמצאים ממש מתחת לאף. חיים ריבלין מחדשות 2 לא שכח ופשוט הפך את עצמו לעובד קבלן, מחלק עיתונים במקרה זה כדי לחשוף, כן, לחשוף, את המציאות הכאובה והשקופה של סקטור עצום ונרמס בישראל שהוא גם המפתח לפערים החברתיים ולעוני החדש. הוא עשה זאת בלי צורך בהדלפות סודיות או במקורות בכירים. ככה, פשוט לקחת ערימת עיתונים ולחלק. בכל פשטותה, זו הייתה אחת הכתבות החשובות של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully