וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי הדליף לרשת את סרטון ה"אוף קמרה" של יונית לוי?

6.10.2014 / 10:11

הנה קצה חוט לחקירה בה פצחו חדשות 2: מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי מקור הצילום קשור ככל הנראה לעיתונאית עצמאית, שאף טוענת כי זכויות היוצרים על הסרטון שייכים לה

צילום מסך

בחדשות 2 יכולים, לפחות חלקית, להירגע: הנסיבות בהן דלף לרשת הקטע משידור נאומו באו"ם של בנימין נתניהו ובו נראית מגישה המהדורה יונית לוי מעירה ומבקשת לעבור נושא - מתחילות להתבהר. דליפת הקטע עוררה זעם בחברת החדשות, שם ערכו אתמול (שני) ישיבה מיוחדת שעסקה במקרה וניסיונות לאתר את מקור ואופן ההדלפה.

הקטע שדלף מראה את לוי בעת הפסקת הפרסומות מעבירה בבדיחות ביקורת על תוכנו של הנאום ואומרת "אלוהים אדירים, 45 דקות חמאס איז ISIS, ISIS איז חמאס". על פי גורם המעורה בפרטים, הסרטון לא צולם מתוך אולפן בנווה אילן אלא הוא למעשה צילום של מוניטור באחד מחדרי הקונטרול אשר הציג את הזרמת הווידאו מאולפן חדשות 2. ה"פיד" יכול להיות נגיש לכמה וכמה כלי תקשורת וחברות הפקה עמם עובדת החברה.

מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי מקור הצילום קשור ככל הנראה לעיתונאית עצמאית בשם נירה ידין, אשר לא מכחישה את הפרטים ואף טוענת כי זכויות היוצרים על הסרטון שייכים לה. ידין אף מציעה לכלי תקשורת לרכוש את הסרטון בצירוף קרדיט. על פי דבריה של ידין, הכותבת עבור האתר "מגפון" ועבור המגזין הגרמני "Zenith", היא צילמה את הסרטון לאחר שתקלה טכנית גרמה לכך שהוידאו ממאחורי הקלעים באולפן שודר על מסך הטלוויזיה הפרטי שבביתה, אולי בשל חיבורו למכשיר אייפד. ואולם, לא ברור עדיין כיצד נחשפה לפיד, בו משודרים השידורים של מאחורי הקלעים.

בחברת חדשות 2 ביקשו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully