וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ’רד סילברסטיין טוען שצונזר בעיתון הארץ באנגלית, וכי מדובר במדיניות

7.10.2014 / 12:10

הבלוגר היהודי-אמריקאי מספר כיצד כתבת "הארץ" באנגלית דברה נוסבאום-כהן ראיינה אותו, אולם הדברים מעולם לא מצאו מקומם בכתבה. כאשר בירר ענתה לו כי "דבריו לא ניתנים לציטוט בעיתון בשום מקרה". הארץ: "אין אצלנו פסולי ראיון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אלוף בן ועמוס שוקן העבירו ביקורת על עבודתי". סילברסטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבלוגר היהודי האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין טוען כי עורכי עיתון "הארץ" באנגלית צנזרו דברים שאמר בראיון לכתבת העיתון דברה נוסבאום-כהן לצורך כתבה על הקרן "החדשה לישראל", וזאת כחלק ממדיניות כוללת של עיתון הארץ נגדו - כך לטענתו. סילברסטיין היה מי שפרסם בבלוג שלו "תיקון עולם" את פרטי פרשת ענת קם עוד בטרם הותרו לפרסום בישראל.

אויב העם? הכירו את האיש שמביך את הצנזורה

נוסבאום-כהן פנתה לפני כשבועיים לסילברסטיין וביקשה את התייחסותו לקמפיין בעלות של שני מיליון דולר שמשיקה בארצות הברית "הקרן החדשה לישראל" לצורך עידוד הדמוקרטיה בישראל, והשניים שוחחו כאשר סילברסטיין מעביר ביקורת על הקמפיין. "אמרתי לה שזו (הבקשה לראיון, ד.א.) הייתה עבורי הפתעה נעימה כיוון שידעתי שאלוף בן ועמוס שוקן העבירו ביקורת על עבודתי הקשורה לעיתון הארץ".

סלברסטיין טען כי בעיתון התעלמו כמעט לחלוטין מעבודתו במשך השנים האחרונות, וכי בעבר אף נגנז ראיון עמו שנערך עבור עיתון דה-מרקר.

כאשר פורסמה הכתבה של נוסבאום-כהן בעיתון ראה סילברסטיין כי דבריו נותרו על רצפת חדר העריכה. הוא פנה לכתבת, שהבטיחה לשלב בכתבה את דבריו, וזו אמרה שעשתה כן - אולם עורכי העיתון ערכו החוצה את הדברים. "אני לא אפנה אליך שוב כיוון שכעת אני יודעת שדבריך לא ניתנים לציטוט בעיתון הארץ בשום מקרה", כתבה. לו.

מעיתון הארץ נמסר בתגובה: "אין לנו חרם על איש ואין אצלנו פסולי ראיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully