וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך גרם ח"כ נחמן שי לגניזת פרסום תחקיר בקול ישראל על התנהלותו"

22.10.2014 / 17:01

העורך והמגיש של תוכנית הרדיו "הכלכלה האמיתית" ערן הילדסהיים מאשים את חה"כ נחמן שי בניסיונות "הזויים", מניפולציות ואיומים במטרה למנוע פרסום תחקיר על התנהלותו שנכתב בפייסבוק. ח"כ שי: "שקלתי ואני עדיין שוקל פעולות משפטיות בעקבות הפוסט המעוות"

נחמן שי במסיבת עיתונאים  של מפלגת העבודה בנושא התפישה מדינית-בטחונית, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
"מהלך שעלול להיות כרוך בסיכון של תביעת דיבה". ח"כ נחמן שי/נמרוד סונדרס

העורך והמגיש של תוכנית הרדיו "הכלכלה האמיתית" ברשת א' של "קול ישראל" ערן הילדסהיים מאשים את חבר הכנסת נחמן שי (עבודה) בניסיונות "הזויים" למנוע פרסום תחקיר אודותיו.

"הכל התחיל כשביקשתי מהעיתונאי והכתב הפוליטי, תומר אביטל, לעלות לשידור ולדבר על פרויקט "100 ימים של שקיפות" המנסה לחשוף בעזרת אנשי מקצוע את כל מה שחברי כנסת מנסים להסתיר מאיתנו – ממספר ימי החופשה שלהם ועד לקשרי הון שלטון בעייתיים שהם מנהלים. אך טבעי היה שאביטל ידבר גם על התחקיר שפרסם על ח"כ נחמן שי, שלמעשה היה הטריגר להתנעת הפרויקט היוצא דופן הזה", כתב הילדסהיים בפוסט שפרסם היום.

התחקיר מבקר את ח"כ שי על התנהלותו הלא שקופה והלכאורה בזבזנית כחבר כנסת (על חשבון משלם המיסים). בין היתר, מצורפת אליו קבלה של מונית בגובה 700 שקלים שהגיש לכנסת לקבלת החזר על נסיעה לנתב"ג, למרות שברשותו רכב שרד.

לטענת הילדסהיים, מאותו רגע החלה מסכת שלמה של ניסיונות לגנוז את הפרסום. לדבריו, "עוזרתו של ח"כ שי טענה בשיחת טלפון עימי כי יש אי אמת בתחקירו של אביטל, אך התחמקה מלפרט מהן האי אמיתות. היא סרבה למסור תגובה רשמית, אך הזהירה שאם אדבר על התחקיר בשידור החי, יהיה זה מהלך שעלול להיות כרוך בסיכון של תביעת דיבה. לבסוף הפנתה את תשומת ליבי שהם מתכוונים לפנות גם להנהלת קול ישראל בעניין".

הסיפור רק התחיל להסתבך

זמן קצר לפני השידור כבר הגיעה תגובה כתובה ורשמית מלשכתו של ח"כ שי, ובה איום מרומז לפיו "בין ח?כ נחמן שי לבין תומר אביטל מתנהלת התדיינות משפטית. כל אזכור של שמו בתכנית בהקשר זה מחייב תגובה שתועבר אלינו בכתב ותגובתנו תינתן בהתאם". במקביל, טוען הילדסהיים, הוא קיבל טלפון בהול מהנהלת קול ישראל לבירור העניין, כאשר המשמעות היתה ברורה: "אם יוזכר שמו של ח"כ שי (בנוגע לתחקיר) אני עלול לעמוד בסכנה של תביעה בגין עבירה על עקרון הסוביודיצה. כאזרח שומר חוק לא היתה לי לפיכך ברירה אלא לגנוז את החלק בראיון שנגע לח"כ שי. אלא שכאן הסיפור רק התחיל להסתבך".

"משהו פה לא הסתדר לי בתגובתו של ח"כ שי", כותב הילדסהיים. "בשיחה בליל יום חמישי אמרה לי העוזרת שלו שהם שוקלים לנקוט בצעדים משפטיים מול אביטל ובשיחה בראשון בבוקר כבר טענה שיש בינהם דיון משפטי. פניתי לאביטל המופתע כדי לקבל ממנו תגובה. לדבריו לא רק שלא קיים דיון משפטי כזה, אלא שח"כ שי הוא זה שמתחמק מכל מסוג של דיון ביניהם...גורם רשמי בהנהלת בתי המשפט חיזק את טענתו של אביטל ואישר בפני כי אכן לא קיים כיום אף תיק פתוח בבית המשפט שאביטל מופיע בו. בלי או עם ח"כ שי".

לדבריו, את התשובות הרשמיות הוא לא קיבל עד היום, ומשיחת בירור שנערכה מאוחר יותר התברר לו כי הפנה נגדו אישית כל מיני טענות שונות ומשונות כולל בדיקת מעמדי ברשות.

"נראה שחבר הכנסת שי טרם הפנים שעולם התקשורת מאז התקופה בה היה יו"ר רשות השידור, השתנה ללא היכר. או כמו שאמר בזמנו סגנו המורשע של הנשיא ניקסון: "הממזרים שינו את הכללים ולא סיפרו לי". והכללים אכן השתנו. נכנסנו לעידן השקיפות", סיכם את הפוסט.

תגובות:

מרשות השידור נמסר בתגובה: "במסגרת התכנית 'הכלכלה האמיתית' המשודרת ברשת א' התארח העיתונאי תומר אביטל ופתחנו צוהר לנושא הגברת השקיפות בפעילות הציבורית במסגרת המיזם שלו "100 ימים של שקיפות", בין יתר הנושאים תוכנן לעסוק בהוצאותיו והכנסותיו של חה"כ נחמן שי. לאחר שנמסר מלשכתו של שי כי הנושא בהתדיינות משפטית בין חבר הכנסת לעיתונאי, לא עסקנו בנושא בשלב זה, עד לבדיקה הדדית של הטענות שהובאו בפנינו".

בלשכתו של ח"כ נחמן שי הכחישו היום כי פנו לגורמים בהנהלת רשות השידור במטרה לגנוז את פרסום התחקיר, ומסרו כי "ח"כ שי שקל ועדיין שוקל פעולות משפטיות בעקבות פרסום הפוסט המעוות והוא יפעל בדרך שימצא לנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully