וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים דורש מגופי השידור תשובות על איכות כתוביות ירודה

28.10.2014 / 12:14

מבול של תלונות על איכות הכתוביות בטלוויזיה הביא את משרד המשפטים לזמן לדיון מחר את נציגי גופי השידור ולדרוש מהם תשובות. "איכות התמלול אינה טובה דיה והכתוביות חלקיות"

כתוביות משובשות. איגוד המתרגמים,
כתוביות משובשות/איגוד המתרגמים

משרד המשפטים זימן את נציגי גופי השידור בישראל לדיון מחר (רביעי) שבו הם ידרשו להסביר מדוע איכות הכתוביות שהם משדרים - כה ירודה. על הדיון הוחלט בעקבות תלונות רבות שהתקבלו בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. מהתלונות עולה כי קיים פער משמעותי בין הנאמר בשידור ובין המופיע בכתוביות הסמויות – הן מבחינת התוכן והן מבחינת העיתוי.

"מתרגמי הכתוביות הם עובדים מקצועיים אשר אינם יכולים לפרנס את עצמם"

"על פי התלונות, איכות התמלול אינה טובה דיה והכתוביות חלקיות ואינן משקפות כראוי את הנאמר", נמסר ממשרד המשפטים. "מהתלונות עולה כי מדובר בבעיה רוחבית המאפיינת חלק גדול מערוצי הטלוויזיה ומתפרשת על פני שידורים רבים במשך שעות היממה השונות". במשרד ציינו כי שידור הכתוביות הוא פועל יוצא של דרישת החוק לליווי בכתוביות ואם אלה נעשות בצורה ירודה - ייתכן וגופי השידור לא ממלאים אחר הוראות החוק.

אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מסר היום: "נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אחראית לאכיפת חוק הכתוביות שנועד לאפשר למאות אלפי אנשים כבדי שמיעה בישראל להיות חלק ממדורת השבט ולהבין את הנאמר בתוכניות הטלויזיה השונות כולל שידורי החדשות שכה חיוניים בישראל. בעקבות תלונות בנוגע לאיכות הכתוביות מכנסת הנציבות ישיבה עם כל הגורמים המשדרים על מנת למצוא פתרון לנושא ולאפשר יישום מלא של החוק לטובת הציבור".

  • עוד באותו נושא:
  • כתוביות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully