וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה ערבית, גרסת ארגון העיתונאים

2.11.2014 / 15:31

ארגון העיתונאים וראשי המחלקות בבתי הספר לתקשורת לא הזמינו אפילו דובר ערבי אחד לכנס שיקיימו מחר תחת הכותרת "הסכנות לחופש הביטוי", ואשר ייערך במוסדות האקדמיים המובילים בישראל. "נדהמנו, זו תמונה מבישה", אומרים המבקרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתקשים להאמין שלא נמצא ולו דובר/ת ערבי/ה אחד/ת שאינו/ה בעל/ת הכישורים המתאימים". תכניית הכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון העיתונאים ופורום ראשי המחלקות ובתי הספר לתקשורת לא הזמינו אפילו דובר ערבי אחד לכנס שיקיימו מחר תחת הכותרת "הסכנות לחופש הביטוי", ואשר ייערך במקביל בכמעט כל המוסדות האקדמיים המובילים בישראל. בכנס לוקחים חלק שורה ארוכה של עיתונאים, חוקרי תקשורת ופעילים חברתיים רבים אך בהם, כאמור, אף לא ערבי אחד. יממה בלבד לפני פתיחתו ולאחר קולות מחאה שהעלו בדבר זה ארגונים חברתיים שונים - נחפזו בארגון העיתונאים לשנות ברגע האחרון את רשימת המשתתפים.

בקואליציית האירגונים היהודיים והערבים "שותפות-שראקה", שם עורכים מעקב אחר השתתפות דוברות ודוברים ערבים וערביות בכנסים פומביים, אומרים כי קראו את התכנייה של הכנס ונדהמו. "דווקא דיון העוסק בפגיעה בחופש הביטוי בצל אירועי הקיץ ומבצע צוק איתן לא מצאו לנכון המארגנים להזמין דוברים מקבוצת המיעוט שעמדה במרכז הדילמות הציבוריות בנושא זה", אמרו בארגון.

"תמונה מבישה זו, בה גם הגופים הביקורתיים לא נותנים במה לקולות מהחברה הערבית, תורמת להחרפת המציאות שבה חופש הביטוי של המיעוט הערבי נמצא תחת איום מתמשך. אנו בקואליציה מתקשים להאמין שלא נמצא ולו דובר/ת ערבי/ה אחד/ת שאינו/ה בעל/ת הכישורים המתאימים להשתתף בכנס שכזה".

על רקע הדרת משתתפים ערבים בולטים במיוחד דבריו של ראש המחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' עמית שכטר, כפי שהם מופיעים בתכניית הכנס. "כמחנכים לתקשורת ביקשנו להדגיש את חופש הביטוי וחשיבותו לדמוקרטיה באמצעות אירוע יוצא דופן", אמר, והסביר כי "המטרה היא להתרכז בחופש הביטוי כסוגיה ערכית-חינוכית מכוח מעמדנו כמי שאמונים על השכלת התקשורת בישראל".

ארגון העיתונאים מסר בתגובה: "הביקורת על היעדרם של דוברים ערבים בכנסים השונים מוצדקת, על אף שבוודאי שאין מדובר בהדרה מכוונת. הכנס הופק תוך זמן קצר ועל ידי גופים שונים, תוך שכל מוסד אקדמי בוחר בעצמו את משתתפי הפאנל, ועקב כך לא ניתנה מספיק תשומת לב לעובדה שהתמונה הרחבה מתאפיינת בהיעדר דוברים ערבים. בעקבות הביקורת ביצענו מקצה שיפורים בשיתוף עם המוסדות האקדמיים, ובכנסים השונים צפויים להשתתף מספר דוברים מהמגזר הערבי".

עוד מסרו בארגון כי "חבל שלעמותה המכובדת חשוב לעשות לעצמה יחסי ציבור יותר מלהשפיע על המציאות, ולכן אנשיה מיהרו לתקוף אותנו בתקשורת במקום פשוט לפנות אלינו ולהעביר ביקורת עניינית שהיתה נופלת על אוזניים קשובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully