וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אתם לא יודעים על העובדים שלכם?

3.11.2014 / 14:19

ב"המערכת" של מיקי חיימוביץ' החליטו לבדוק את התופעה המגונה של ניצול עובדים, אך כשזה הגיע להפקה שלהם עצמם - הם ביקשו לקבל מיוצרים חומרים בחינם. צלם: "כמה מקבלת חיימוביץ' על כל תכנית? והצלם שלה? והמפיק?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדבר על צדק חברתי ולפעול כדי ליישמו - אלו שני דברים שונים. מיקי חיימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

צלם וידאו בשם יורם רון קיבל טלפון ממפיקה של חברת "ארצה" המפיקה בימים אלה עונה חדשה של "המערכת" בהנחיית מיקי חיימוביץ', שעתידה לעלות השבוע ברשת. בחברה סיפרו לצלם שהם עושים תכנית אשר תעסוק בתופעת ניצול עובדים, וביקשו ממנו חומרי ארכיון מצולמים שהבינו שקיימים ברשותו. כששאל אם יקבל תשלום, ולו סמלי, הובהר לו שלא ושיהיה עליו להסתפק בקרדיט בלבד.

"יש בזה משהו", ענתה לו המפיקה, כשהעלה בפניה את הפרדוקס בין הנושא של התכנית לבין צורת ההתנהלות של חברת ההפקה מול הצלמים עצמאיים. "הונחיתי להגיד שאנחנו לא משלמים", הוסיפה. "זאת העבודה שלי. אני אגיד את זה למפיק, כשייחזרו אליך, יתנו לך תשובה". רון העלה את תמצית השיחה לעמוד הפייסבוק שלו. "כמובן שאף אחד לא חזר אלי", כתב. "ברשת (חברת ההפקה היא 'ארצה', ד.א.) יודעים שיש מספיק פראיירים שיסכימו לתת להם חומרים תמורת קרדיט, ללא כסף. וכמה מקבלת חיימוביץ' על כל תכנית? והצלם שלה? והמפיק? ולמה הם דורשים מאיתנו, יוצרים עצמאיים שעושים סרטים דלי-תקציב, 3000 ש"ח או יותר לחצי דקה של חומרי ארכיון?".

"לדבר על צדק חברתי ולפעול כדי ליישמו - אלו שני דברים שונים, שגופי התקשורת לא רואים עצמם אחראים ליישם", הוסיף רון. בעקבות הפוסט פנתה אליו מיקי חיימוביץ', השוהה בימים אלה בחו"ל, והביעה הסכמה עם תוכן הדברים. "היא הבטיחה לברר את הסוגיה", עדכן. בזכיינית רשת ביקשו שלא להתייחס לדברים והפנו לקבלת תגובת "ארצה הפקות".

מחברת "ארצה הפקות" נמסר בתגובה: "אחת ממפיקות התוכנית פנתה למר רון כדי לקבל ממנו 10-15 שניות של צילומים ממצעד האחד במאי. היא ביקשה את החומרים תמורת קרדיט כפי שמקובל בין יוצרים בענף. כאשר מר רון ביקש תשלום תמורת החומרים היא אמרה לו שלא בסמכותה לאשר ושמפיק הפוסט יחזור אליו בעניין. ככל הנוגע לנו ("ארצה" הפקות), אנו נוהגים פעמים רבות לתת חומרים תמורת קרדיט בלבד לכל מפיק ויוצר שפונה אלינו עם מטרה ראויה. לאור הנ"ל, טענותיו של מר רון אינן מוצדקות בעינינו והשימוש בשמה של מיקי חיימוביץ' ובשמה של רשת בתלונה, פשוט כדי לזכות בפרסום, מיותר וחסר טעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully