וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה נגד השמצה ל"הארץ": התנצלו בפני קורבנות אסון התאומים

4.11.2014 / 11:02

הרוחות בארצות הברית לא נרגעות סביב הקריקטורה שפורסמה בעיתון בסוף השבוע ובה נראה נתניהו מטיס מטוס לעבר אחד ממגדלי התאומים. "מפגינה חוסר כבוד לזכרונם של אלפי הרוגים חפים מפשע"

קריקטורה של ביבי נתניהו בעיתון הארץ. עיתון הארץ, סריקה
דורשים התנצלות רשמית. הקריקטורה ב"הארץ"/סריקה, עיתון הארץ

כבר כמה ימים שהרוחות בארצות הברית לא נרגעות סביב קריקטורה שפורסמה בעיתון הארץ בסוף השבוע, באיורו של עמוס בידרמן, ובה נראה ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מטיס מטוס לעבר אחד ממגדלי התאומים. הקולות בארצות הברית הלינו על כך שהיא פוגעת בזכרם של הרוגי האסון ואף מעלה לדיון שוב תיאוריות קונספירציה אנטישמיות של מעורבות ישראל בפיגועי הטרור. כעת אף קורא לעיתון מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אברהם פוקסמן, לפרסם התנצלות רשמית בפני המשפחות.

"לא רק שהקריקטורה לחלוטין מפרשת לא נכון את המתח שייתכן וקיים בין ממשלת ארצות הברית לבין בר נתניהו, היא גם מפגינה חוסר כבוד לזכרונם של אלפי הרוגים חפים מפשע אשר נספו באסון והכאב והטראומה שנגרמו על ידי המתקפה הנוראית", דברי פוקסמן.

ב"הארץ" סרבו בימים האחרונים להביע חרטה לפרסום ועמדו מאחוריו. במהדורת העיתון באנגלית פורסמו שתי ידיעות, האחת מאת בידרמן והשניה מאת עורך העיתון אלוף בן, ובו הסבירו השניים את עמדתם באשר לפרסום. אנשי "הארץ" נימקו כי הקריקטורה היא ביקורת על מדיניותו של נתניהו הפוגעת ביחסי ישראל וארצות הברית, והם הביעו צער אם משתמע ממנה חוסר כבוד לנפגעי האסון. הדברים לא פורסמו במהדורת העברית.

"אנו דוחים כל קישור שנעשה בין הקריקטורה של בידרמן ובין האשמות כוזבות בעליל של קונספירציה אנטישמית על מעורבות ישראל במתקפת ה-11 בספטמבר", כתב בן במאמרו בהתייחס לחלק מהביקורות כל האופן שבו עלולה הקריקטורה להתפרש. "עיתון הארץ מעולם לא נתן כל במה לעלילות המשמיצות הללו, אשר לא היו בשום צורה במחשבותיהם של קריקטוריסט העיתון ועורכיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully