וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיומנה של רשות שידור על ערש דווי

6.11.2014 / 17:40

בלעדי: עובדי קול ישראל מעלים בפני פרקליטות המדינה שורה של טענות על מצב רשות השידור הנמצאת בהליך פירוק: לחץ על עובדים לפרוש, "חורים" בסידורי העבודה, מחלקות שמתייבשות מעצמן ובעיקר תהליך בנייה של התאגיד החדש - בניגוד לחוק

הפגנת עובדי רשות השידור מול משרד האוצר. באדיבות דוברות ההסתדרות,
הפגנת עובדי רשות השידור/באדיבות דוברות ההסתדרות

עובדי קול ישראל פנו לפרקליטות המדינה, ליועמ"ש הכנסת ולכונס הנכסים הרשמי ודרשו לעצור את הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש אשר יחליף את רשות השידור, וזאת כל עוד לא מונה לה מנכ"ל קבע - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. העובדים טוענים כי בתקופה האחרונה נשכרים לעבודה עובדים חדשים לצורך בניית התאגיד החדש תוך שבמקביל מופעל לחץ על העובדים הישנים לצאת לגמלאות. אלה פורשים מבלי שממונים להם מחליפים, וכך נוצר הליך של "סגירת מחלקות מעצמן".

"עובדי קול ישראל גילו לתדהמתם כי ההנהלה הממונה הנוכחית החלה כבר עתה, טרם מינוי מנהל זמני על ידי ועדת האיתור, בהליכי הקמת תאגיד השידור וזאת בניגוד להתחייבויות המדינה לבית המשפט ובניגוד להסדר הקבוע בחוק", נכתב בפנייה. "העסקת פקידים שתפקידם תכנון כוח האדם לרשות החדשה הוא בבחינת קביעת עובדות בשטח, נוגד את ההסדר הקבוע בחוק, ועומד בסתירה להתחייבויות המדינה בהודעתה לבית המשפט העליון".

"עיתונאים לא יכולים לבצע את עבודתם"

עובדי הרדיו מתארים פרקטיקה שהחלה מאז נכנסה הרשות לתקופת הביניים של הפירוק ושלטענתם פוגעת בתפקוד השוטף של קול ישראל. "מוצאים לגמלאות מוקדמת עובדים בהתראה של ימים ספורים ללא כל תכנון והכנה של המחלקות והעובדים, שתפקודם משתבש מכך ישירות". נכתב . "מעבר לכך שהעבודה משתבשת, מחלק חשוב מהעובדים הנותרים נשללת היכולת לבצע את עבודתו בשל אותם 'חורים' במערכת. לדוגמא אם אולפן הקלטה אינו עובד בגלל שאין טכנאי הקלטה או שיש בו תקלה טכנית וטכנאי התחזוקה פרש – הרי שעובדים עיתונאים בבואם להגשים את עבודתם, קרי, להקליט ולשדר את סקירותיהם וכתבותיהם – מן הסתם אינם יכולים לעשות זאת".

עובדי קול ישראל מדווחים כי במתקן הרדיו בת"א הודיעו לאנשים שהיו משובצים בסידור העבודה שמוציאים אותם מהסידור "מהיום למחר" וכי הם נשלחים הביתה לפרישה מיידית. "המנהלים הישירים לא קיבלו שום הודעה מראש על פרישת האנשים ולכן גם לא יכלו להיערך מראש, גרמו ל'חורים' בסידור העבודה וכתוצאה מכך נאלצו לבטל שידורים", נטען. הם מזהירים כי מסיבה זו, מתקני הרדיו בחיפה ובתל אביב עומדים בפני סגירה בפועל.

תגובות רשות השידור וכונס הנכסים הרשמי לדברים טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully