וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה פסלה הפרסומת של "ישראל היום"; העיתון: "נסיון נוסף לסתימת פיות"

8.11.2014 / 20:03

ברשות השנייה הוחלט להוריד מהאוויר את הפרסומת של העיתון בשל היותו "עניין השנוי במחלוקת ציבורית". גורם בכיר ב"ישראל היום" לוואלה! ברנז'ה: "רואים את ההחלטה בחומרה רבה. נערער באופן מיידי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות השנייה פסלה את התשדיר הפרסומי של העיתון "ישראל היום" בנימוק כי הוא מעביר מסר חד צדדי בעניין השנוי במחלוקת ציבורית. התשדיר קידם את עמדת העיתון על רקע הצעת חוק "ישראל היום". בעיתון גינו את ההחלטה, וגורם בכיר בעיתון אמר הערב לוואלה! ברנז'ה כי בכוונתם לערער עליה באופן מיידי. לדבריו, "אנו רואים את ההחלטה בחומרה רבה. זהו נסיון נוסף לסתימת פיות ונאבק בכל האמצעים המשפטיים לסיכול ההחלטה". בעיתון הנחו את משרד עו"ד רובי בכר לטפל בביטול ההחלטה.

ברשות השנייה מסרו כי על מנת לשדר את הסרטון, יהיה על העיתון לבצע בו שינויים מהותיים. "התשדיר, בו רואים את הלוגו של העיתון כשהוא מנותק מהחשמל וכבה בהדרגה, מעביר מסר חזק נגד סגירת העיתון והשלכותיה בכך חורג מכללי הרשות השנייה ומהפסיקה הברורה בנושא, אשר קובעים כי אין לשדר פרסומות המעבירות מסר לגבי עניין השנוי במחלוקת ציבורית וזאת על מנת למנוע שימוש חד-צדדי ומוטה במשאב המוגבל והיקר של זמן פרסום טלוויזיוני לקידום עמדה חד צדדית בנושא הנמצא בדיון ציבורי", הסבירו ברשות את ההחלטה.

שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה: "הדיון הציבורי המתקיים בימים אלו סביב העיתון "ישראל היום" הינו ראוי וחשוב אך כל עוד נושא זה שנוי במחלקת ציבורית ונמצא בשלבי חקיקה בכנסת, הפלטפורמה לקיימו הנה בסיקור חדשותי אקטואלי כזה או אחר ואינה יכולה להיות בתשדירים או פרסומות, שהינן משאב מוגבל הנקנה בכסף על ידי צד בעל עניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully