וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: לבדוק ההתבטאויות בפולישוק

12.11.2014 / 15:19

יממה לאחר שחברי כנסת חרדים כינו את "פולישוק" של קשת "סאטירה אנטישמית", מתגלגל העימות לשולחנו של ארדן עם דרישה של יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת לבדוק את ההתבטאויות נגד החרדים בסדרה

פולישוק. קשת 12, צילום מסך
"אני יכול להרוג שמונה חרדים באצבעות ככה". פולישוק/צילום מסך, קשת 12

יממה לאחר שחברי כנסת חרדים כינו את הסדרה "פולישוק" של זכיינית ערוץ 2 קשת "סאטירה אנטישמית", מתגלגל העימות לשולחנו של שר התקשורת גלעד ארדן: יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, חבר הכנסת אמנון כהן מש"ס פנה היום לארדן ודרש ממנו לבדוק את ההתבטאויות ששודרה בפרק השלישי של הסדרה ובה נאמר על ידי אחת הדמויות: "אני יכול להרוג שמונה חרדים באצבעות ככה".

"הלהטת רוחות נוספת, הפעם בין קבוצות בתוך הציבור היהודי היא מסוכנת, מיותרת ועלולה להוביל את מדינת ישראל למחוזות לא-טובים", כתב כהן לארדן. "מדינת ישראל נמצאת כעת בתקופה בה האלימות בין קבוצות שונות באוכלוסיה, יהודים וערבים, גואה. הלהטת רוחות נוספת, הפעם בין קבוצות בתוך הציבור היהודי היא מסוכנת, מיותרת ועלולה להוביל את מדינתו למחוזות לא טובים".

הוא הסיף כי "על אף שמדובר בתוכנית סאטירה, חשוב לזכור שהיא משודרת בשעות הפריים-טיים בערוץ הפופלארי בישראל ועל כן, השפעת תכניו על הציבור הישראלי גדולה. יש לבחון האם קיימת הסתה יוצאת דופן כנגד קבוצה כזו או אחרת בציבור הישראלי". כהן הוסיף כי לפי תשובת השר הוא ישקול אם לקיים דיון בנושא בוועדה.

מקשת נמסר בתגובה לדברי חברי הכנסת החרדים כי "פולישוק היא תכנית דרמה סאטירית, כל קשר בינה לבין המציאות מופרך ומקרי בהחלט. גם במסגרת הסאטירה, המסרים שהפרק העביר מנוגדים לאמירות הדמות, וכזכור הפרק מסתיים בקריאה לקירוב לבבות בין חילונים וחרדים. מכל מקום אנו מצרים בפני מי שנפגע מהתכנים, לא היתה כל כוונה כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully