וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבות על הגל הפתוח? "אם יהיה עוד מבצע צבאי - נתנהג בדיוק אותו הדבר"

17.11.2014 / 20:03

אנשי חדשות 2 אבי וייס ורוני דניאל מכירים את הביקורת על היקף השידורים המוגזם בצוק איתן גם מחוץ וגם מבית, אבל מאמינים שזה היה הדבר הנכון. וייס: "החלטות על כך מסתמכות הרבה על תחושות בטן, אין פה נכון או לא נכון"

פאנל גל פתוח מתוח  כנס אילת 2014. ראובן קסטרו
פאנל גל פתוח מתוח כנס אילת 2014/ראובן קסטרו

"מבחינתי בזמן מלחמה גם השעות שש בבוקר עד ארבע אחר הצהריים הן פריים טיים. היה לנו רייטינג מטורף, אבל גם אם לא היה – לשדר רצוף זו הייתה השליחות שלנו", כך אמר היום (שני) מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס בפאנל "גל פתוח" שעסק בשידורי החדשות האינטנסיביים במהלך צוק איתן. וייס עמד על דעתו שוב ושוב כי ההחלטה על שידורים ארוכים ורצופים הייתה נכונה, למרות הביקורת של צופים, ואף ביקורת שעלתה על כך בזמן אמת מתוך חברת החדשות.

"חד משמעית לא הגזמנו", אמר. "זה לא ששידרנו לצופים תועבה, שידרנו להם חדשות וזה התפקיד שלנו. כאשר אחד הזכיינים הציע לנסות ולשדר משהו אחר, ראינו צניחה ברורה בנתוני הרייטינג". וייס תאר את הלבטים של קודקודי החברה בעת ימי הלחימה. "אני זוכר שמשה נוסבאום אמר לי 'אנחנו מגזימים, אנחנו מעייפים את הצופים', והוא צדק. אבל נראה פה מנהל אחר שאומר 'אני מוותר ושכולם יעברו לערוצים אחרים'. לא בא לי", אמר. "יש אינספור שיקולים להחלטה על גל פתוח, כן או לא, והם מתקיימים לא רק בשעת מלחמה. אריק איינשטיין מת – שווה גל פתוח? ואם כן, כמה זמן? וספי ריבלין? יותר או פחות? הדיונים הללו מתנהלים כל הזמן. אלה תחושות בטן, ואין פה לחיצת כפתור של מה נכון או לא נכון".

בפאנל השתתפו גם הפרשן הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל, פובליציסט ידיעות אחרונות בן דרור ימיני, הכתב הצבאי של חדשות 10 אור הלר, עורך וואלה! ברנז'ה דוד ורטהיים, מנכ"ל הרשות השנייה לשעבר מנשה סמירה, ומגיש "מייבשים את הביצה" ברדיו ת"א שי גולדן. את הפאנל הנחה מנחם הורוביץ.

פאנל גל פתוח מתוח  כנס אילת 2014. ראובן קסטרו
"גם בימים שהם לא ימי לחימה השידורים מלאים בברברת". אבי וייס/ראובן קסטרו

"הגענו למקומות שהם לא שידורים מצוינים, בלשון המעטה"

שי גולדן אמר כי בטענה שהיה צורך לשידורים רציפים בגלל רציפות האירועים "יש משהו צבוע, כי על שדרות יורים טילים כבר שנים, האנשים שם לא רואים כלום בעיניים כלום חוץ מצבע אדום ואנחנו לא פורצים לשידור עם שעות של ברברת". על כך ענה לו וייס: "יש משהו צבוע בלומר את מה שאתר אומר, כי יש פרופורציות שונות במלחמה שמגיעה עד חיפה ותל אביב. גם בימים שהם לא ימי לחימה השידורים מלאים בברברת".

"אחת הסיבות שאנחנו מקיימים את הדיון הזה בכלל היא שאין ערוץ חדשות שמשדר 24 שעות ביממה", אמר גולדן. "בגל הפתוח הגענו בכל הערוצים למקומות שהם לא שידורים מצוינים, בלשון המעטה. אז למה אנשים צופים? כי הם צופים. כי ערוץ 2 הוא שומר המסך הלאומי. אבל ככזה יש לו אחריות כלפי הצופים - ואני מרגיש שהגזמנו".

עוד באותו נושא

דו"צ: "ביקשנו מכלי התקשורת שסוגיית החללים לא תהיה החלק המרכזי של הסיקור"

לכתבה המלאה
פאנל גל פתוח מתוח  כנס אילת 2014. ראובן קסטרו
"הגענו למקומות לא מצוינים, בלשון המעטה". שי גולדן/ראובן קסטרו

"עשינו העצמה של הפגיעות בעורף"

רוני דניאל התייצב לצדו של וייס, והדף גם הוא את הביקורת. "אנחנו מדברים לציבור של אנשים, ולציבור הזה יש ילד בצבא ויש לו קרובים בבאר שבע והוא רוצה לדעת מה קורה איתם. גם אם יהיה עוד מבצע - כזה אנחנו נתנהג בדיוק אותו הדבר", אמר. "זה לא מבחירה אלא מתוך הבנת המציאות".

אור הלר סימן שני נושאים שהיו לדעתו החולשה של הגל הפתוח, והוא סבבי הפרשנים. "כשיש עודף של שעות שידור אתה נופל מהר מאוד לשידורים עם אותו גנרל מהשטח, אותו פסיכולוג, אותם קלישאות, כי קשה להתארגן לחמישים ימי שידור מבחינת מרואיינים", אמר, וציין עניין נוסף: "בשידורים הפתוחים עשינו העצמה של הפגיעות בעורף, והוא אכן חטף, אבל לעין-שיעור פחות ממה שחטפו אנשי עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully