וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש אנשים שמתאימים לקבל את הפרס יותר ממני"

17.11.2014 / 21:50

אהרלה ברנע ובינה לוז זכו בפרס מפעל חיים לעיתונות ותקשורת בכנס אילת. לוז עם קבלת הפרס: "תיק תקשורת מצדיקה את קיומו של השידור הציבורי"; ברנע: "זה פרס חשוב עבורי בגלל סיבה אחת - הוא ניתן לי על ידי הקולגות ולא על ידי ארגון או ממשלה"

הענקת פרסים בכנס אילת. ראובן קסטרו
"אילו אשתי שהלכה לעולמה לפני תשעה חודשים היתה פה איתי היא היתה מאושרת וגאה". אהרלה ברנע עם קבלת הפרס/ראובן קסטרו
ועדת הפרס על אהרלה ברנע: "בלט לאורך השנים בכל צומת משמעותית בחיי המדינה וברבים מן המקרים, הפך להיות הפנים והקול של המתרחש בישראל"

אהרון (אהרל'ה) ברנע ובינה לוז זכו הערב (שני)) בפרס מפעל חיים בכנס אילת לעיתונות 2014. הפרס הוענק להם מטעם אגודת העיתונאים בשל תרומתם המשמעותית לעיתונות ולתקשורת הישראלית.

מיוחד: בינה לוז בחרה עבור וואלה! ברנז'ה את קטעי תיק תקשורת האהובים. צפו

בנאום הזכייה, אמרה לוז: "קיבלתי את ההודעה בהפתעה. אין זה עניין של מה בכך שהמבוקרים מעניקים פרס למבקר,יש בזה כדי להעיד על בגרותם של העיתונאים שלא תמיד ששים לספוג ביקורת שמכוונת אליהם. תיק תקשורת ליוותה לאורך השנים את השינויים במפת התקשורת. התחלנו כשהיה רק ערוץ אחד ליווינו את הקמת ערוץ 2 וערוץ 10 ואת סגירתם של שורה ארוכה של עיתונים. בשנים האלו נכנסו לחיינו רשת האינטרנט והרשתות החברתיות. לצד ההתפתחות המרשימה במספר הפלטפורמות, חלה התדרדרות מדאיגה במעמדם של העיתונאים. הביטחון התעסוקתי רופף מאי פעם, הלחצים הכלכליים והפוליטיים כבדים מנשוא ועננה קודרת מרחפת מעל עתידו של השידור הציבורי. הרפורמה המתוכננת כוללת גם את החינוכית. תוכנית מעין תיק תקשורת מצדיקה את קיומו של השידור הציבורי. העיתונות הישראלית היא עתירת בעיות וניגודי עניינים, מכאן נחיצותה של התוכנית".

ארהל'ה ברנע אמר: "זה פרס חשוב עבורי בגלל סיבה אחת - הוא ניתן לי על ידי הקולגות שלי ולא על ידי ארגון או ממשלה. לא הייתי בטוח שאני מוכן לקבל את הפרס כי עם כל הצניעות יש אנשים שמתאימים לקבל את הפרס יותר ממני. אילו אשתי שהלכה לעולמה לפני תשעה חודשים היתה פה איתי היא היתה מאושרת וגאה ממני ועל זה אני מתעצב".

הענקת פרסים בכנס אילת. ראובן קסטרו
הענקת פרסים בכנס אילת/ראובן קסטרו
ועדת הפרס על בינה לוז: "עיצבה את פני החדשות בישראל, דרך מותגי הדגל של הטלוויזיה החינוכית"

אהרון (אהרל'ה) ברנע, יליד 44, גדל והתחנך בחיפה. החל את הקריירה העיתונאית שלו בשנות ה-60 כקריין חדשות. בשנת 69 התמנה לעורך ומגיש התוכנית 'היום הזה'. בין השנים 76-71 שימש ככתב קול ישראל בארה"ב. עם ביקור סאדאת בארץ, מונה לכתב בקול ישראל המסקר את שיחות השלום בין ישראל ומצרים. בשנת 80, מונה ליועץ תקשורת בשגרירות ישראל בקהיר. עם חזרתו מונה לכתב ופרשן לענייני ערבים בקול ישראל ולאחר מכן בעיתון חדשות. עם תחילתם של השידורים הניסיוניים של ערוץ 2, הצטרף ברנע לצוות הערוץ ובהמשך מילא שורה של תפקידים בחברת החדשות, ביניהם הגשת אולפן שישי במשך כשש וחצי שנים. בימים אלו סיים את שליחותו ככתב חדשות 2 בוושינגטון, אותה הוא מבצע מאז שנת 2008 וחוזר להשתלב בבחדשות 2.

לוז עורכת את התוכנית "תיק תקשורת" מאז שנת 93 ותחת עריכתה הנחו את התוכנית מיכה פרידמן, רזי ברקאי, דודו גלבוע, עמנואל רוזן, חיים זיסוביץ וניב רסקין. בנוסף, לוז לקחה חלק בהפקת נכסי צאן ברזל של הטלוויזיה החינוכית לאורך השנים כגון "קרובים קרובים", "זהו זה" ו"מוסף המוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הענקת פרסים בכנס אילת. ראובן קסטרו
הענקת פרסים בכנס אילת/ראובן קסטרו

באגודת העיתונאים פרטו הערב את הסיבות לבחירה בשניים: "ברנע בלט לאורך השנים בכל צומת משמעותית בחיי המדינה וברבים מן המקרים, הפך להיות הפנים והקול של המתרחש בישראל. ברנע מוביל מזה עשרות שנים את עולם העיתונות הטלוויזיונית, ומצטיין בחושים עיתונאים חדים. על לוז אמרו הערב כי "עיצבה את פני החדשות בישראל, דרך מותגי הדגל של הטלוויזיה החינוכית".

בשנים הקודמות זכו בפרסי מפעל חיים של כנס אילת לעיתונות העיתונאים אורי אבנרי, אריה גולן, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום, סבר פלוצקר, יואל מרקוס, שלום קיטל, טומי לפיד ז"ל, חיים יבין, רון בן ישי, שלמה נקדימון, נחמיה שטרסלר, כרמלה מנשה ונח קליגר. בנוסף, הוענקה תעודת הוקרה ליהודית יחזקאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully