וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי הפלילים אמרו את דברם: המשטרה משקרת במודע לתקשורת

18.11.2014 / 11:30

פאנל בנושא "המשטרה על המוקד" שנערך בכנס אילת דן בקשר המתוח שבין הכתבים לארגון. הדס שטייף: "במשטרת ישראל לא הפנימו שאנחנו הכתבים מקבלים חומרים מהשטח ומסביב". אבי אשכנזי: "במשטרה יש מנטליות של טיוח"

פאנל מוקד 100 – כנס אילת. ראובן קסטרו
בצל הפיגוע, נוכחות דלילה. משתתפי הפאנל/ראובן קסטרו

האם משטרת ישראל משקרת במודע לאמצעי התקשורת? "הניסיון לטאטא מתחת לשטיח הוא ניסיון רב שנים במשטרת ישראל, והם לא הפנימו שאנחנו הכתבים מקבלים חומרים מהשטח ומסביב ויכולים לדעת בקלות מתי הם משקרים", אמרה הבוקר כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף בפאנל "המשטרה על המוקד" שנערך בכנס אילת.

שטייף הדגימה מקרה בו תפסה את המשטרה על חם. "המפכ"ל אמר בתדרוך לתקשורת שיש ירידה בזריקות אבנים. זמן קצר לאחר מכן אני מקבלת דו"ח שמראה על עלייה של מאה אחוזים בזריקות אבנים. שאלתי את הדובר איך זה יכול להיות – הוא ענה לי שזה 'תלוי לאיזה זמן בדיוק המפכ"ל התכוון'. זו רוח הדברים במשטרה", דברי שטייף.

פאנל מוקד 100 – כנס אילת. ראובן קסטרו
הנחה את הפאנל. פלג/ראובן קסטרו

הפיגוע בבית כנסת הבוקר (שלישי) הביא לשינוי בהרכב הפאנל שעסק במוקד המשטרה, והוא התקיים ללא הנאום המתוכנן של המפכ"ל יוחנן דנינו וללא נוכחות של נציג משטרת ישראל הדובר רפי יפה, כך שלא הייתה למשטרה אפשרות להגיב לטענות בזמן אמת. בפאנל השתתפו גם כתב וואלה! אבי אשכנזי וכתבי חדשות 10 רועי שרון ודורון הרמן, והנחה אותו כתב חדשות 2 גיא פלג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פאנל מוקד 100 – כנס אילת. ראובן קסטרו
תפסה על חם. שטייף/ראובן קסטרו

"מנטליות של טיוח"

אבי אשכנזי הסכים עם שטייף, ואמר כי יש "מנטליות של טיוח" במשטרת ישראל אליה הוא נחשף בעבודתו ככתב. "זה מתחיל מפברוק דוחות הפעולה של שוטרי סיור", סיפר. "לפעמים אני רואה שני דוחות סיור זהים לגמרי, מילה במילה. זה לא הגיוני - יש דבר כזה ראייה סובייקטיבית, לא יתכן ששני אנשים חוו את אותו אירוע בדיוק אותו הדבר. אתה רואה מיד שזה מטויח, ואנחנו כעיתונאים מדווח על הדברים האלה".

דורון הרמן נשאל האם היה ניסיון של המפכ"ל וחברי קבינט להטעות את הציבור בנוגע להקלטת הנערים החטופים ובאשר ליכולת להבין מה מתרחש בה. "הרגשתי שהם לא מספרים הכל", הודה הרמן. "אני חושב שזה שההקלטה יצאה החוצה זה חריג מאוד וזה גרם לקרע בין המשטרה לשב"כ". אבי אשכנזי אמר בהקשר זה ש"צריך לחשוף את הספין התקשורתי", ופירט: "במשטרה עדיין מאמינים שהשב"כ עשה להם תרגיל, אחרי שהוא נרדם על האף. במשטרה טוענים שהם (השב"כ, ד.א) מינפו בצורה דרמטית את הקלטת של המשטרה - אבל שבעצם הם אלה שפישלו ולכן הם הדליפו את הקלטת וגלגלו את זה".

"למה צה"ל הוא פרה קדושה והמשטרה לא?"

"אנחנו תוקפים ללא הרף את המשטרה כי הם נוהגים בשקיפות הרבה יותר מצה"ל. כל תקלה של המשטרה חשופה לציבור, לעומת תקלות בצה"ל שאין לנו מושג מה באמת קורה שם, וזה בין היתר גם בגלל מדיניות הענישה של צהל כלפי כלי תקשורת שלא מיישרים קו", אמר רועי שרון דברים בזכות המשטרה. "למה צה"ל הוא פרה קדושה והמשטרה לא?", תהה. שטייף ציינה כי העיתונאים שמסקרים את המשטרה "לא ניזונים רק מהמשטרה - יש לנו מד"א, איחוד הצלה, עדים. למשל הבוקר (הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, ד.א) - עד שהמשטרה הוציאה פרטים, אנחנו בתקשורת כבר הכרנו את כל פרטי האירוע מהעדיות שהגיעו מהשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully