וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקשורת עדיין שמאלנית, אבל פחות"

18.11.2014 / 12:56

בתזמון מפתיע לאירועי הבוקר נערך היום בכנס אילת לעיתונות פאנל שדן בשאלה "האם התקשורת שמאלנית באמת?". גדעון לוי: "הכתבים הצבאיים מדקלמים את דו"צ, הם מכונת תעמולה זולה". אמילי עמרוסי: "אני בערוץ 10 למרות דעותיי"

פאנל "האם התקשורת שמאלנית" – כנס אילת. ראובן קסטרו
"נוח לנו להאכיל את הצופים שלנו בסטיגמות". משתתפי הפאנל/ראובן קסטרו

על רקע האירועים הבטחוניים, נערך היום (שלישי) בכנס אילת פאנל שדן בשאלה "האם התקשורת שמאלנית באמת?", בהנחיית מנחם הורוביץ, ובהשתתפות דני דיין, לשעבר יו"ר מועצת יש"ע, אמילי עמרוסי, ישראל היום, גדעון לוי, הארץ, ד"ר רפי מן, אוניברסיטת אריאל, ד"ר דליה זליקוביץ, הרשות השניה, ישראל פריד, מנכ"ל גלי ישראל ומנשה רז.

"התקשורת עדיין שמאלנית, אבל פחות. מי שזוכר את הימים האפלים של שנות ה70-90 - יש שיפור במצב", פתח ואמר דני דיין. לדבאריו, השינוי קשור בעובדה שנפתחו ערוצי תקשורת בלתי פורמלים אחרים. "לפני כמה ימים עיתון הארץ פרסם מאמר של אורי משגב שבו הוא הלין שלי ולשכמותי יש פייסבוק וטוויטר בכדי להתבטא, והארץ פירסם את דבר ההבל הזה. אם אנחנו מגדירים את מרכז המפה הפוליטית כנקודת ההתייחסות אז התקשורת עדיין שמאלנית".

אמילי עמרוסי אמרה: "בבוקר כזה צריך לדבר על המאחד ולא על המפלג. כולנו העיתונאים פושעים ברה-קטגוריזציה ובסטראוטיפים כלפי מתנחלים, אתיופים, ערבים, וכו'. נוח לנו להאכיל את הצופים שלנו בסטיגמות, לא מערערים להם את התפיסות הידועות. יש סוגיה אחת שהיא עולה על כל המיעוטים כי היא יוצרת מציאות - וזו סוגיית שמאל-ימין".

פאנל "האם התקשורת שמאלנית" – כנס אילת. ראובן קסטרו
"בבוקר כזה צריך לדבר על המאחד ולא על המפלג". אמילי עמרוסי/ראובן קסטרו

"אם נבדוק את דעותיהם הפוליטיות של המגישים והעורכים-כולם בשמאל"

מנחם הורוביץ שאל את עמרוסי לגבי דעותיה ומושבה בערוץ 10 הנתפס שמאלני: "האם העובדה שאת מצליחה בתקשורת זה מלמד שמשהו השתנה וגם ימנים אכן מצליחים לחדור לתקשורת?".

עמרוסי השיבה: "לא. אני בערוץ 10 למרות דעותיי וכשרוני. העמדות שלי גלויות, אז למה רזי ברקאי לא חושף את דעותיו? שמדברים על מנהיג אמיץ, הוא תמיד עושה ויתורים, הזוי אף פעם לא נאמר על השמאל, אם נבדוק את דעותיהם הפוליטיות של המגישים והעורכים-כולם בשמאל. יש הטייה ברורה של מפת התקשורת".

ישראל פריד: "ישנם כלי תקשורת שאינם שמאלנים כמו גלי ישראל, ישראל היום וערוץ 20. הבעיה נעוצה בפלורליזם השמאלני. מי ששולט בתקשורת המרכזית הם אנשי שמאל שמנהלים את התכנים. זה שאמילי משדרת שעתיים בשבוע בערוץ 10 זה לא מספיק. מגיע לה תוכנית יומית והיא היתה מקבלת אותה אם לא היתה לה מטפחת על הראש. כשקם כלי תקשורת שמדבר טיפה אחרת- מנסים לעצור אותו. אנחנו משתדלים תת במה לכולם."

הורוביץ ניסה לחדד את השאלה מדוע אין פילוח של מספר הכתבים הימנים לעומת השמאלנים, וד"ר רפי מן השיב לו: "שנים ערכתי את בן דרור ימיני ושאלתי אותו לא פעם האם השבוע הוא בן דרור ימיני או בן דרור שמלאני? קשה לדעת בוודאות מי שמאלני ומי ימני. איך אתה מודד את זה? אין לנו נתונים מדוייקים בישראל. ההבחנה בין הצד הדיווחי לצד הפובליציסטי קצת השתבשה. מי שמדווח- לא שואלים אותו על דעתו. בצד הפובליצסטי- המצב שונה. ההבחנה הלכה והטשטשה למרבה הצער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאנל "האם התקשורת שמאלנית" – כנס אילת
רפי מן. ראובן קסטרו
"מי שמדווח-לא שואלים אותו על דעתו". רפי מן/ראובן קסטרו

"זריקת אבן היא הפרת סדר אבל טנק שנוסע ברחוב הוא לא הפרת סדר?"

הורוביץ הקשה: "אני מתקשה למצוא את ההגדרה לגדעון לוי. כי אם נגדיר אותו כשמלאני זו פגיעה בעיתונאים שמאלנים בישראל". לוי השיב לו: "יש אנשים שלא מחוברים למציאות והם זקוקים לטיפול נפשי. אני לא מכיר את כל עיתונאי ישראל, ייתכן שרובם נמצא בצד השמאלי במפה, זה מעניין את זקנתי. בואו נקח תחום חשוב כמו הכתבים הצבאיים-אני מאמין שרובם הצביעו בין מרץ ליאיר לפיד. זה ממש לא רלוונטי. בואו נראה איך הם מדקלמים את דובר צה"ל, בתור מכונת תעמולה זולה שמסתירה מה שצריך, מפיצים שקרים, אז מעניין אותי אם הם הצביעו למרץ? כשטנק נכנס לסמטה וילד זורק עליה אבן זו הפרת סדר, כי זריקת אבן היא הפרת סדר אבל טנק שנוסע ברחוב הוא לא הפרת סדר".

לדברי לוי: "אני מאמין שרוב הישראלים הם עם ערכים ומוסר וצדק, אני משוכנע שאם העיתונות הישראלית לא היתה מועלת בתפקידה לאורך שנים בגלל שיקולים מסחריים צינים ומדווחת לקהל דיווחים מוטים-הכיבוש היה נגמר מזמן".

פאנל "האם התקשורת שמאלנית" – כנס אילת. ראובן קסטרו
"קשה לדעת בוודאות מי שמאלני ומי ימני". משתתפי הפאנל/ראובן קסטרו

"מנסים לסרס את אנשי הימין. צריך כלי תקשורת אלטרנטיבים"

בהקשר זה רמז הורוביץ ל"ישראל היום" - בו כותבת אמילי עמרוסי: "יש עיתונאים ימנים שהתקבלו לעבודה רק בגלל שבעל העיתון הבין שהוא רוצה שהציבור הימני יקרא את העיתון. הוא בחר כותבים ימניים מטעמים כלכליים".

ד"ר רפי מן אמר: "שנים ערכתי את בן דרור ימיני ושאלתי אותו לא פעם האם השבוע הוא בן דרור ימיני או בן דרור שמאלני? קשה לדעת בוודאות מי שמאלני ומי ימני. איך אתה מודד את זה? אין לנו נתונים מדוייקים בישראל. ההבחנה בין הצד הדיווחי לצד הפובליציסטי קצת השתבשה. מי שמדווח-לא שואלים אותו על דעתו. בצד הפובליצסטי-המצב שונה. ההבחנה הלכה והטשטשה למרבה הצער".

עמרוסי השיבה: "רפי מן מורי מביא את האסכולה הישנה. היום, עיתונאי שמביא את העדפותיו-הרי זה עדיף. טוב שנדע את דעותיהם של העיתונאים. עוצמת הדיווח על ריסוס כתובות גרפיטי, מה שמכונה תג מחיר, היא לא מידתית. יש נושאים בוערים וחשובים כמו השתלטות הבדואים על שטחים וגביית פרוטקשן, שלא שומעים עליהם מילה בכלי התקשורת כי יש מי שמעצב את סדר היום".

דיין: "אני רוצה לצטט את רזי ברקאי שאמר שהעיתונות שמאלנית אבל לא מצליחה להשפיע על הציבור. בואו נפסיק עם ה'שתו לי- אכלו לי'. יש שיפור ענק. כמעט מעולם לא היתה לי בעיה להעביר את דעותיי בתקשורת. תמיד מצאתי את הערוצים להביע את עמדותיי. הפתרון הוא להשתלב בתקשורת ולפעול בה".

ישראל פריד הוסיף בהקשר זה כי "הניסיון להחדיר אנשי ימין לתקשורת הוא מצליח רק לעיתים רחוקות. מנסים לסרס את אנשי הימין. צריך כלי תקשורת אלטרנטיבים. לכן אנשי השמאל מנסים לעצור את כלי התקשורת האלטרנטיבים. הרדיו שלנו עבר 3 בג"צים ב-4 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully