וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת בן צבי חיה ובועטת

24.11.2014 / 12:58

חברת המגזינים "תכלת תקשורת", השנייה בגודלה בישראל, מלינה את שכרם של כתבים פרילאנסרים בחלק מהמגזינים אותם היא מוציאה לאור - כך מתלונות שהגיעו לידי וואלה! ברנז'ה. החברה: "כדי לתקן את המצב מינינו רכז לנושאי פרילאנסרים"

שלמה בן צבי, מול מקור ראשון בכנס אילת לעיתונות 2011, נובמבר 2011. ברני ארדוב
שלמה בן צבי, מול מקור ראשון בכנס אילת לעיתונות 2011, נובמבר 2011/ברני ארדוב

חברת המגזינים "תכלת תקשורת" מלינה את שכרם של כתבים פרילאנסרים בחלק מהמגזינים אותם היא מוציאה לאור, בהם "להיות הורים", "מעריב לנוער" ו"מעריב לילדים" - כך מתלונות שהגיעו לידי וואלה! ברנז'ה. חלק מהכתבים לא קיבלו שכר עבור כתבות שירדו לדפוס כבר בחודש מאי, והם מתארים קושי ניכר במגעים מול החברה בניסיון לקבלת הכספים.

חברת "תכלת תקשורת" בניהולו של עקיבא גולדבלום, אחיו של שלמה בן צבי, ובשליטתה של שרה ג'ו רעייתו של בן-צבי ובתו של איש העסקים קונרד מוריס, היא חברת המגזינים השניה בגדולה בישראל. החברה מוציאה לאור מגזינים שהיו שייכים בעבר למקור ראשון, למעריב ולחברת מוטו תקשורת ובהם "נשים", "סגולה", "דרך האוכל", "חיים אחרים", "הורים וילדים", "מעריב לנוער", "מעריב לילדים", ו"נשיונל גיאוגרפיק".

אחד הכתבים אמר לוואלה! ברנז'ה: "אני אחד מתוך מאתיים אנשים שהם מעסיקים, וכשאנחנו מנסים לדבר איתם אנחנו מקבלים שלל תירוצים". עיתונאית אחרת אמרה כי היא שוקלת בימים אלה הגשת תביעה נגד החברה, וכי יש נוספים כמותה. "גם אני כמו כתבים אחרים לא קיבלתי משכורת מחודש מאי, ולאחר שאיימתי לתבוע שילמו לי עד חודש יולי", אמרה. בין הנימוקים שנמסרו לכתבים - חילופים של חשב השכר אשר הביאו לעיכוב בתשלום, בפעמים אחרות נמסר כי נציג ההנהלה לא הגיע לחתום על ההמחאות.

בהמשך השבוע תיערך פגישה של אנשי ההסתדרות וארגון והעיתונאים עם הנהלת החברה. "אכן היה עיכוב בתשלומי כפרילאנסרים שנבע משינויים ארגוניים בחודשים שעברו", אומר לוואלה! ברנז'ה סמנכ"ל משאבי אנוש ופיתוח עסקי של "תכלת תקשורת" ג'רלד רפפורט.

"כדי לתקן את המצב ולמנוע מהשנות, בחודש אוקטובר החברה מנתה רכז לנושאי פרילאנסרים לעבוד עם מפיקי המערכת לאתר תשלומים חסרים ולסייע לתהליך התשלומים. מאז, הוציאה החברה את מרבית התשלומים ופועלת לסגור מקרים חריגים של חוסר חשבוניות ותיאומי מס", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully