וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינה מצליח אמרה בשידור "כושי"; בקהילה האתיופית מגנים

26.11.2014 / 15:18

בקהילה האתיופית מגנים היום פליטת פה מאוד לא תקינה-פוליטית של רינה מצליח אשר בשבתה על כסא הגשת "שש עם" אתמול, כינתה את הצעיר השחור הלא חמוש שנורה בארה"ב "כושי". מצליח: "חוזרת בי מהביטוי. מדובר בפליטת פה"

: רינה מצליח ב"שש". חדשות 2, צילום מסך
: רינה מצליח ב"שש"/צילום מסך, חדשות 2

פליטת פה מאוד לא תקינה-פוליטית אתמול (שלישי) לכתבת הפוליטית של חדשות 2 רינה מצליח בשבתה על כסא הגשת "שש עם". מצליח ביקשה להפנות את השידור לעורך חדשות החוץ ערד ניר לצורך אייטם על ההפגנות בארצות הברית בעקבות ירי בצעיר שחור לא חמוש - אך כינה אותו "כושי".

"בארצות הברית שוב מהומות בעקבות שוטר אמריקני לבן שירה בצעיר כושי לא חמוש", היה הניסוח המדויק. ניר, חזר מיד אחריה על הדברים - אך ללא הכינוי השנוי במחלוקת. המילה "כושי" מקבילה במידה-מה למילה האנגלית nigger אשר נעשה בה שימוש לעלבון כלפי אמריקאים ממוצא אפריקאי. השידור הרגיז רבים בקהילה האתיופית, ובמגזין התרבות של הקהילה האתיופית "אוטופיה שלי" פרסמו היום גינוי לדברים. "הכינוי 'כושי' נחשב בעיני החברה בכללותה ככינוי גנאי וכעלבון, שנועד להטיל דופי באדם בשל צבע עורו הכהה, ולסמנו כ'חריג' וכנחות ביחס לאדם בעל צבע עור בהיר", כתבו עורכי המגזין. "כינוים, מילות תיאור ופליטות פה מאין אלה מצד עיתונים וכתבים בערוץ שבו אלפי מאות צופים אינם ראויים מקצועית. יתרה מזאת, הם נותנים גושפנקה לגזענות ולשנאת האחר".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אומרת רינה מצליח כי מדובר היה בטעות, וכי היא חוזרת בה מהשימוש בביטוי. "זו הייתה פליטת פה, זה קורה בשידור חי. אין זה מעיד דבר על יחסי לאנשים בכלל ולחברי הקהילה האתיופית בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully