וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סיכוי בעולם שמישהו ישאיר את ערוץ 2 ואת חדשות 2 לבד"

27.11.2014 / 12:05

לקראת הדיון בכנסת ועל רקע התחזיות הקודרות ממבנה שוק מונופוליסטי בתקשורת בראשות ערוץ 2 - מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס מצנן את החששות, ומפרגן למתחרים. "ערוץ 10 בבעיה ואני חושב שצריך להקל עליהם". צפו

אבי וייס. ראובן קסטרו
"לא חושב שיהיה תחליף לערוץ 10 שיצליח כמו שהם מצליחים". אבי וייס/ראובן קסטרו

בכנסת ידונו בקרוב בחשש שערוץ 2 יהפוך בעוד חודש למונופול במידה ולא יימצא פתרון שיאפשר לערוץ 10 לקבל הארכת זיכיון, אולם מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס מצנן את החשש. "אין סיכוי בעולם שמישהו ישאיר את ערוץ 2 ואת חדשות 2 לבד, ברגע שערוץ 10 ייסגרו שוב ינסו לחלק ולפצל", כך אמר השבוע במפגש עם סטודנטים של בית הספר לתקשורת המסלול האקדמי המכללה למנהל.

"זה נוח להרבה פוליטיקאים שלא ברור מה יהיה עם ערוץ 10", אמר וייס. "התקשורת הופכת לקטנה וחלשה שזוחלת לעברם, אבל מערוץ 2 הם לא יקבלו את זה". הוא התארח בסדרת מפגשי "הפינצטה" וראיין אותו דיקאן בית הספר יובל דרור. "מה הניתוח שלך לעוד חודשיים שלושה?", שאל דרור. "קח את כל הפרשנים בעולם, ואף אחד לא יעז לענות לך ככה - אבל אני לא יודע", ענה וייס. "הכול תלוי בערוץ 10. בשביל לקבל רישיון על פי חוק הם יצטרכו מקדמה גבוהה ואין להם משקיע. הערוץ בבעיה, ואני חושב שצריך להקל עליהם. גם בעבר הייתי בעדם, כי זה לא יהיה טוב למדינה או לדמוקרטיה אם ערוץ 10 ייסגר".

וייס התייחס למצבו הכולל של שוק התקשורת. "ערוץ 2 אחד המצליחים במערב, ובכל זאת הוא בהפסדים", אמר. "רשת בהפסדים וקשת שנה אחת בהפסדים ושנה אחת לא. ערוצים או מפסידים או באיזון, השוק בבעיה. אם מסתכלים על ערוץ 10 זה ערוץ מצליח בסך הכל, בפריים שלו יש לו אחוזי רייטינג דו ספרתיים ואין להרבה ערוצים רייטינג כזה. הם נקלעו לאותה בעיה של ערוץ 2 רק לבעלי הבית שם אין כסף להשקיע. הם גם עשו המון טעויות, בריאלטי למשל הם לא משהו. בכל מקרה אני לא חושב שיהיה תחליף לערוץ 10 שיצליח כמו שהם מצליחים. צריך לפתור את שורש הבעיה, אם ערוץ 10 יביאו משקיעים הם יצליחו לשרוד, או אפילו איכשהו להאריך את המצב הקיים".

וייס ענה לשאלות של הסטודנטים, אחת מהן הייתה על המקרה השנה שבו נפתחה מהדורת החדשות בכותרות של יום האתמול, והסטודנטים רצו לדעת מה עלה בגורלו של האחראי לטעות. "הכניסו לנו מערכת תקשוב חדשה לערוץ 2, כמעט ביום אחד הכול הפך לדיגיטלי והכל מתנקז למחשב אחד", הסביר וייס את מקור הטעות. "לא עשינו לו (לאחראי, ד.א.) שום דבר, דעתי הניהולית שאני מאמין שעובדים הם בני אדם והם יכולים לפשל פעם אחת, אבל אם זה חוזר על עצמו אז יש פה בעיה".

שאלה נוספת מהקהל הייתה האם מעמדה הוותיק של יונית לוי כמגישת המהדורה מונע מנשים אחרות להתקדם לעמדה של. "יונית ההפך הגמור מזה", ענה. "היא מפרגנת והיא נותנת מעצמה, גם לא על חשבון המערכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully