וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מסגירה: הרשות השנייה תדון בחובות ערוץ 10

30.11.2014 / 15:50

ביום רביעי הקרוב, חודש לפני מועד תום זיכיונו, תערוך המועצה החדשה של הרשות דיון מיוחד על ערוץ 10, בו תישקל אפשרות למימוש ערבויות. יו"ר הרשות מדז'יבוז': "נערוך שימוע לנציגי הערוץ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוה מדז'יבוז'/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבועות ספורים לפני סוף השנה האזרחית - התאריך בו עלול ערוץ 10 לסגור את שעריו, מועצת הרשות השנייה תקיים דיון על מצבו. כזכור, עד כה לא היה בידו של הערוץ להציג מבנה בעלות יציב ויכולת לממן את פעילותו ולפיכך לא קיבל רישיון לשידורים.

לקראת הדיון, אשר ייערך ביום רביעי הקרוב, פנה מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד במכתב ליו"ר המועצה, אוה מדז'יבוז' ולחברי המועצה החדשה ובו ציין כי בעת זו עומד חובו של ערוץ 10 לרשות השנייה בשל דמי הפצה ודמי זיכיון על סך 36 מיליון שקלים וכן קיימות לערוץ מחויבויות נוספות לתוכן (סוגה עלית) ולתמורה עבור הארכת זיכיונו ב-3 השנים האחרונות, בהיקף כולל של כ-50 מיליון שקל נוספים.

ברשות אומרים היום כי לאור האמור, ובהתחשב במועד תום הזיכיון, ידון בישיבה גם נושא אפשרות מימוש ערבויות הערוץ.

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
יוסי ורשבסקי/גיא קרן

"ערוץ 10 סבל מהפסדים משמעותיים לאורך כל שנות קיומו, ולא יכול היה להתקיים ללא הזרמה של למעלה ממיליארד וחצי שקלים לאורך השנים", אומרים היום ברשות, ומדגישים כי "אף הנתונים החיוביים שמציג הערוץ בשליש האחרון של 2014 מוצגים במצב שבו הערוץ אינו משלם חובותיו ולא מבצע את ההשקעות הנדרשות הן ל 2014 והן לקראת לוח השידורים של 2015".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז' מסרה היום: "מועצת הרשות השנייה בראשותי מבצעת עבודה יסודית ומעמיקה לבחינת מצבו של ערוץ 10, נוכח חובותיו המסתכמים בעשרות מיליוני ¤ וכן חובתה של הרשות השנייה כרשות מנהלית לשוויון בפני הזכייניות האחרות ולרמת תוכן ופלורליזם בשידורי הטלוויזיה לטובת אזרחי ישראל. מועצת הרשות השנייה תקיים דיון פתוח, מעמיק ויסודי בסוגיה ותקבל את החלטתה בהקדם האפשרי, לאחר שיהיו בפניה כל הנתונים הרלוונטיים וכן תשמע את הנהלת הרשות ונציגי ערוץ 10".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ערוץ 10: "גוזמאות והגזמות"

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "לאחר יישום מהלכי התייעלות נרחבים, הערוץ מציג בחודשים האחרונים EBIDTA חיובית. באשר לדמי הזיכיון, בימים האחרונים מופרחים באויר גוזמאות והגזמות. ערוץ 10 טרם העביר תשלום דמי זיכיון למימון הרשות השנייה בסך של כ 30 מיליון שקלים. לאור ההתייצבות הכלכלית של הערוץ, נציג מתווה ברור להעברת התשלומים.
כלל לא ברורים המספרים שנזרקים לאוויר בימים אלה באשר לחובות התוכן כשטרם הסתיימה הבדיקה של 2014, ובעוד שלפי דוחות הרשות השנייה ערוץ 10 סיים את שנת 2013 בעודף השקעה בתוכניות מסוגה עילית בהיקף של 19.2 מיליון שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully