וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הרשות לערוץ 10: תשלום חובות מידי והסכם ארוך טווח עם משקיע

3.12.2014 / 19:33

מועצת הרשות השנייה הציגה באופן רשמי את תנאיה לבחינת רישיון לערוץ 10, כזה שיאפשר לו להמשיך לפעול עם תום הזיכיון בעוד כחודש. בתוך כך, אושר תקציבה ל-2015 - הנמוך ב-20% מזה של השנה החולפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תעשה כל שבסמכותה כדי למנוע מצב שבו יוותר שוק הטלוויזיה המסחרית עם שחקן אחד". מדז'יבוז'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הרשות השנייה הציגה היום (רביעי) באופן רשמי את התנאים שלה לבחינת רישיון לערוץ 10, כזה שיאפשר לו להמשיך לפעול עם תום הזיכיון בעוד כחודש. על פי המתווה שהוצג היום, על ערוץ 10 לשלם באופן מידי את חובותיו לרשות השנייה עבור דמי זיכיון ודמי הפצה העומדים על 36 מיליון שקלים ולהציג בפני הרשות השנייה הסכם ממשי וארוך טווח עם משקיע. נציגי הנהלת 10 הודיעו לרשות כי קיימת קבוצת משקיעים המעוניינת בהשקעה בערוץ בתנאים מסוימים - אולם טרם הוצג הסכם לרשות הסכם ממשי.

בדיון שנערך היום הציגו יו"ר מועצת הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז' ומנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד את המתווה לפיו פועלת הרשות השנייה להסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית בעת זו. מדז'יבוז' אמרה בעניין זה כי הרשות תעשה כל שבסמכותה כדי למנוע מצב שבו יוותר שוק הטלוויזיה המסחרית עם שחקן אחד, זאת על מנת לשמור על פלורליזם בשוק. היא הוסיפה כי בנוסף לדיונים שתקיים מועצת הרשות, תידרש הירתמות של גורמי ממשלה נוספים ובפרט ועדת הכלכלה של הכנסת ומשרד האוצר.

תקציב הרשות ל-2015: 30 מיליון שקלים

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד הוסיף כי בשנה האחרונה הובילה הרשות השנייה מהלך כולל לפיצול ערוץ 2 והשוואת מועד היציאה לרישיונות לכל השחקנים בשוק הטלוויזיה כיום. עם זאת, נוכח הנסיבות שנוצרו כיום, הפתרון הנכון הוא מעבר לשוק של רישיונות באופן הדרגתי, וזאת בהתאם לרפורמת הרישיונות עליה החליטה הממשלה כבר בשנת 2011.

עוד בדיונים היום: המועצה המועצה אישרה בהמלצת ועדת הכספים בראשות אייל דה פאו את תקציב הרשות השנייה לשנת 2015, והוא יעמוד על כ-30 מליון שקלים, זאת אחרי קיצוץ של כ-20% לעומת התקציב אשתקד. לאחרונה עברה הרשות הליך התייעלות, אותו הוביל באב"ד, ובמסגרתו קוצצו תקנים ונערך רה-ארגון. כמו כן אישרה המועצה היום את המלצת הנהלת הרשות להמשיך ולפעול לטובת עידוד היצירה ושוק ההפקה הישראלי באמצעות הפניית כספי העיצומים הכספיים שמתקבלים מזכייני הרשות כתוצאה מהליכי הפרות - אל עבר הפקות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully