וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת התפזרה בלי להצביע על ההקלות לערוץ 10

בדרמה של הרגע האחרון, בוטלה הישיבה של הוועדה המשותפת לוועדות החינוך והכלכלה שאמורה הייתה לאשר את המלצות הרשות השנייה להפחית במתן הקלות ביציאה לרישיון לזכייניות המסחריות. גורם המעורה בפרטים הצביע על ח"כ אלקין, יו"ר הוועדה, כמי שאחראי לביטול הדיון

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
יוסי ורשבסקי/גיא קרן

בוטלה הישיבה של הוועדה המשותפת לוועדות החינוך והכלכלה שאמורה הייתה לאשר הערב (שני) את המלצות הרשות השנייה להפחית במתן הקלות ביציאה לרישיון לזכייניות המסחריות. ההחלטה שלא לקיים את הדיון התקבלה במפתיע וברגע האחרון, זאת לאחר שהנוכחים כבר התכנסו בחדר הדיונים. גורם המעורה בפרטים הצביע על חבר הכנסת זאב אלקין, יו"ר הוועדה, כמי שאחראי לביטול הדיון.

בסביבתו של אלקין אמרו הערב לוואלה! ברנז'ה כי כינוס הדיון הערב לא היה מתואם עמם. "אני לא יודעת מי הוציא לכם הודעות על כינוס הוועדה, אנחנו לא אישרנו כינוס הערב", אמרה דוברת מטעמו. על כינוס הדיונים הודיעו אחר הצהריים דוברי ועדות החינוך והכלכלה. מנגד, אומרים גורמים בכנסת, כי אלקין ידע על מינויו לתפקיד היו"ר ומכיר את הבהילות שבאישור החלטות מועצת הרשות, וההחלטה לבטל את הדיון היא תוצאה של מדיניות רה"מ נתניהו בנושא.

מועד חדש טרם נקבע, והכנסת התפזרה היום מבלי לאשר את המלצות הרשות השנייה אשר הוצגו היום בוועדת הכלכלה ולפיהן מחויבויות התוכן לקבלת רישיון שידורים יופחתו משמעותית. ההפחתה תאפשר לערוץ 10 לקבל רישיון תוך גיוס משקיע, בטרם פוקע זיכיון השידורים שלו בסוף החודש. יחד עם זאת, אומר גורם בכנסת, ניתן יהיה להצביע על התיקון לחוק גם במהלך הימים הקרובים.

מוקדם יותר היום ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בעתיד השידור המסחרי וחשש לאי קיום תחרות בתחום, זאת בהשתתפות נציגים מטעם הערוץ, זכייניות ערוץ 2 והרשות השנייה.

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, אשר בחרו להמשיך ולשדר בזיכיון עד לשנת 2017 והתנגדו לניסיון להקדמת מועד היציאה לרישיונות, טוענות כעת לאפליה לרעתן ודורשות הקלות בתנאי זיכיון השידורים שבו בחרו להמשיך ולשדר במידה וניתנות הקלות למי שירצה לשדר ברישיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully