וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו הקלות לקבלת רישיון לזכייניות; ערוץ 10 ניצל

(עדכון) הוועדה המשותפת לוועדות החינוך והכלכלה אישרה הבוקר את המלצות הרשות השנייה למתן הקלות ביציאה לרישיון לזכייניות המסחריות. המשמעות: במידה וירכוש שלמה נחמה מניות בערוץ - הוא יוכל להמשיך ולשדר 15 שנה

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"אנחנו נעשה משהו שונה, ושהצופה יחליט". ורשבסקי, הבוקר בוועדה/צילום מסך, ערוץ הכנסת

(עדכון: 11:39)

הוועדה המשותפת לוועדות החינוך והכלכלה בראשותו של ח"כ זאב אלקין ובניהולו של ח"כ אבישי ברוורמן אישרה הבוקר (שלישי) את המלצות הרשות השנייה למתן הקלות ביציאה לרישיון לזכייניות המסחריות. בדיון, שהועבר בשידור חי בוואלה! ברנז'ה, אושר למעשה המודל שגובש על ידי הרשות השנייה אשר ימקד את הרגולציה בחיוב בעלי רישיון לשידורי ברודקאסט מסחריים להוצאה על שידורי חדשות ולהוצאה על תוכניות מסוגה עילית בהיקף שנתי כולל של כ 130 מיליון שקל בשנה. ההחלטה תאפשר לערוץ טלוויזיה הפועל ברישיון להגדיר את אופיו ללא הכרח להתחרות דווקא בתחומי הבידור והריאליטי עתירי התקציב.

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, אשר בחרו להמשיך ולשדר בזיכיון עד לשנת 2017 והתנגדו לניסיון להקדמת מועד היציאה לרישיונות, טענו לאורך כל ההליך לאפליה לרעתן ודרשו הקלות בתנאי זיכיון השידורים שבו בחרו להמשיך ולשדר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרשה שיוויון. טלי גורן, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשמעות: ערוץ 10 ניצל

"אני מאוד מקווה שבימים הקרובים ייחתם הסכם בין שלמה נחמה לבין בעלי ערוץ 10. הוא נכנס ממניעים מסחריים בלבד ובוחן את הערוץ להשקעה ולמיטב ידיעתי הוא נכנס לבד, ללא משקיעים נוספים", אמר לפני כן מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי בדיון על הורדת מחויבויות התוכן ביציאה לרישיון שידורים - תיקון שיאפשר לו לקבל רישיון לאחר מועד פקיעת זיכיון השידורים שלו בסוף החודש.

"אנחנו נבנה משהו חדש, משהו שונה, שהולך לתת תחרות בתכניות ולא רק בפן המסחרי", אמר ורשבסקי. "הערוץ החליט שהוא לא עושה יותר ריאליטי, אלא תכני איכות של אקטואליה, דוקו ובידור שפונים לסוג אחר של צופים". הוא הוסיף: "אנחנו מבקשים בעצם היתר לא לשדר ריאליטי", אמר ורשבסקי. "אני בכוונה לא מדבר על איכות או לא-איכות, כי בערוץ 2 עושים טלוויזיה מצוינת שזוכה לשבחים בארץ ובעולם - אבל אנחנו נעשה משהו שונה, ושהצופה יחליט".

עוד באותו נושא

קשת: "רישיון בנקודת הזמן הזו - מכבסת מילים"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"להקפיד על 'שמורות הטבע' של התוכן"

"אנחנו מאמינים שלא לצריך לקבוע לגוף המשדר כמה להוציא, אלא להקפיד על 'שמורות הטבע' של התוכן. שידורי החדשות, שידורי סוגה עילית והשקעה בקולנוע", אמרה יו"ר מועצת הרשות השנייה אווה מדז'יבוז'. "אנחנו חושבים כמי שמחויבים לאינטרס הציבורי שגם במעבר לרישיונות צריך לשמר את זה. ערוץ 10 הוא הזכיין הראשון שמעוניין לצאת לרישיון ולכן לוח הזמנים בהתאם אליו, אבל זה רלוונטי לכל מי שמעוניין ברישיון".

היועצת המשפטית של קשת עו"ד שרית הכט אמרה כי "קשת ורשת חייבות לצאת לרישיון ביחד לפי החוק ולכן זה לא רלוונטי מבחינתנו. אתם אומרים שאנחנו יכולים לצאת לרישיון? אנחנו לא יכולים, נדרשת הסכמה הדדית". היועצת המשפטית של הרשות השנייה הזכירה כי "קשת ורשת הן אלה שבעצמן דרשו שתידרש הסכמה הדדית, בנימוק שאם אחת תצא לרישיון, זה יטיל מחויבויות על השנייה".

הדיון התאפיין ב"משיכת זמן" של יו"ר הוועדה המשותפת זאב אלקין, שהבטיח "אין לי כוונה למנוע הצבעה על ההחלטות שוב, מטעמים טכניים". חבר הכנסת ברוורמן אמר: "אם לא נאשר את ההחלטות היום נגיע למצב של מונופול, כמובן שראש הממשלה לא רוצה מונופול".

תגובות: "האתגר הגדול של הכנסת הבאה - בעיית ערוץ 2"

זכיינית ערוץ 2 רשת מסרה בתגובה להתפתחויות: "אנו מברכים את ערוץ 10 על כך שנסללה הדרך להמשך פעילותו, ומקווים כי עתה תתפנה הרשות השניה ביחד עם כל הגורמים הרלוונטים לרבות האוצר,משרד התקשורת והמשפטים לטפל בבעיות הדחופות והמאימות על הישרדותו של ערוץ 2 והמצב הקשה שבו הוא שרוי. כפי שסיכם היום חכ אלקין בדיון שנערך הבוקר, האתגר הגדול של הכנסת הבאה הוא לפתור את בעיית ערוץ 2 , שאם כן יווצר מצב אבסורדי שבו ישאר בעל רישיון אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully