וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי הדר לא מתכוון לשתוק: "הטייה חמורה ב'הכל דיבורים' מצד גורמי שמאל קיצוני"

18.12.2014 / 14:21

פרסום ראשון: לידי וואלה! ברנז'ה הגיע מכתב חריף ששלח מגיש "הכל דיבורים" המודח הבוקר לעורך הראשי של רשות השידור יונה ויזנטל, ובו הוא דורש להשיבו מיידית לתפקיד וטוען ל"סתימת פיות משיקולים פוליטיים"

יוסי הדר. אביב חופי
"הודח בשל התעקשותו לייצר שיח הוגן ומאוזן". יוסי הדר/אביב חופי

מגיש "הכל דיבורים" יוסי הדר לא מתכוון לעבור בשתיקה על הדחתו לפני שבועיים מהגשת התכנית, זאת בעקבות ההחלטה להפוך אותה לפורמט הגשה זוגית על ידי עדי מאירי ובני טייטלבאום. לידי וואלה! ברנז'ה הגיע מכתב חריף ששלח הדר הבוקר (חמישי) לעורך הראשי של רשות השידור יונה ויזנטל, ובו הוא דורש להשיבו מיידית לתפקיד וטוען ל"סתימת פיות משיקולים פוליטיים", וטוען ל"הטייה חמורה בתכנית מצד גורמי שמאל קיצוני".

יוסי הדר מועסק ברשות השידור מזה למעלה מעשרים שנה, ובשלוש השנים האחרונות הוא נמנה על צוות מגידי תכנית הדגל של רשת ב', "הכל דיבורים", ובמקביל שימש בתפקיד מזכיר מערכת החדשות. לאחרונה מונה לקול ישראל מנהל חדש, שמעון אלקבץ, ושינוי פורמט "הכל דיבורים" היה אחד מהחלטותיו הראשונות. לצד הדחתו של הדר מהתכנית, הוא הודח גם מתפקיד מזכיר המערכת והוחלף בנפתלי מנשה.

במכתב ששלח להנהלת הרשות באמצעות עו"ד סיגל פעיל הוא טוען כי לא ניתן לו כל נימוק ענייני להדחתו מהתכנית וכי הליך הדחתו היה בלתי חוקי. "ללא כל סיבה עניינית ומבלי שהוסבר לו פשר ההחלטה ומבלי שניתנה לו אפשרות להתייחס לפגיעה הפוטנציאלית הזו במעמדו ובשמו הטוב ובזכויותיו, נמסר לו באחת כי 'כך הוחלט וכך יבוצע לאלתר' ואם לא די בכך - שניות ספורות לאחר מכן הפיצה הנהלת הרדיו הודעת טקסט לכלל העובדים ובה נמסר כי כך 'הוחלט' וכך מבוצע לאלתר", נכתב בפנייה להנהלה.

"רק משום שהעז להצליח"

"מאז התקבל בכנסת החוק לסגירת רשות השידור חוות מרשנו התנכלות מתמשכת ועליהום מצד גורמים אינטרסנטיים וניסיון לגמד את הישגיו ואת פועלו ולפגוע במעמדו הבכיר"

לאחר שנודע לו כי הודח, טוען הדר כי הובטח לו תפקיד בכיר אחר - מגיד יחיד של "יומן הערב" שתהפוך לתכנית בת שעה, והוא ישמש גם כעורך שלה. אולם זמן קצר לאחר מכן חזר בו מנהל הרדיו מההבטחה, והודיע לו כי החליט שלא רק שהוא לא יגיש אותה לבד, הוא גם לא יערוך אותה. "נראה כי יש בהדחתו של הדר גם משום סתימת פיות משיקולים פוליטיים לאחר שהתנגד להטייה החמורה בתכנית ("הכל דיבורים", ד.א.) מצד גורמי שמאל קיצוני, ובשל התעקשותו לייצר שיח הוגן ומאוזן", נטען.

"מאז התקבל בכנסת החוק לסגירת רשות השידור חוות מרשנו התנכלות מתמשכת ועליהום מצד גורמים אינטרסנטיים וניסיון לגמד את הישגיו ואת פועלו ולפגוע במעמדו הבכיר שנקנה משך שנים בעמל רב", נכתב. "כנגד הדר מתנהל מסע דה-לגיטימציה מכוער מצד קבוצת עובדים קטנה ורעשנית, רק משום שהעז להצליח".

יוסי הדר סרב להגיב לידיעה. מרשות השידור נמסר בתגובה: "צר לנו על בחירתו של יוסי הדר לנהל את הסוגיה באמצעי התקשרות. מדובר בהחלטה מקצועית, נטולת פניות, שנגעה גם למגישים הנוספים של התכנית ולא רק להדר, שנועדה להעניק יציבות לתכנית שבמשך שלוש שנים הופקרה ונותרה ללא מגיש קבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully