וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: גורל ערוץ 10 - לפתחו של נתניהו

23.12.2014 / 15:15

מסתמן כי הרשות השנייה לא תוכל לאשר את בקשת הערוץ לרשיון כיוון שלא הציג עד כה מבנה בעלות יציב. יו"ר ועדת הכלכלה ברוורמן לוואלה! ברנז'ה: "ככל שיוחלט על קידום חקיקה מזורזת בנושא, ערוץ 10 יהנה מתמיכה של הוועדה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתראה שוב בכנסת. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי

שבוע לתום מועד הזיכיון של ערוץ 10 ופניו של הערוץ, כך נראה, שוב לפתחה של לשכת ראש הממשלה ושל ממלא מקום שר התקשורת - ראש הממשלה בנימין נתניהו. למרות שערוץ 10 הגיש בקשה מחודשת לרישיון, מסתמן כי הרשות השנייה לא תוכל לאשר אותה כיוון שהערוץ לא הציג עד כה מבנה בעלות יציב ולא הוכיח את היכולות הכספיות של הבעלים.

גם אם יצליח ערוץ 10 לגייס הלוואה, בין אם מבנק לאומי, משרד האוצר או גופי מדיה פרסום - לא יהיה זה מספיק על מנת שמועצת הרשות תוכל להעניק לערוץ רישיון. החובות של ערוץ 10 כבדים: על דמי הפצה ודמי זיכיון הוא חייב למדינה 39 מיליון שקלים, ומיליונים נוספים עליו לשלם על השימוש באפיק 10 עד היום, על הערכת השווי שנעשתה בנוגע לחדשות 10, ועל "דמי רצינות" בהגשת הבקשה לרישיון. ערבויות הערוץ עומדים בפני חילוט כבר תוך מספר ימים, ובמידה והם אכן יחולטו ההערכות הן כי הם יביאו לקריסה פיננסית מיידית שלו - שכן הם יגררו דרישות של נושים פרעון חובות מיידי. אולם גם כיסוי החובות, כאמור, לא מקדם את הערוץ מספיק לעבר הרישיון.

יור ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן אמר היום לוואלה! ברנז'ה בהקשר זה כי נכון להבוקר, לא נקבע דיון כלשהו בנושא ערוץ 10 בוועדה, אולם הוסיף כי "ככל שיוחלט על קידום חקיקה מזורזת בנושא, הוא יהנה מתמיכה של הוועדה".

ח"כ אבישי ברוורמן בוועידת המשפט. בן קלמר
מבטיח תמיכה. ח"כ ברוורמן/בן קלמר

שוב חוזר הניגון

לפני שנתיים בדיוק, ב-21 בדצמבר 2012, היה הערוץ במצב זהה של רגע לפני תום הזיכיון. אז עבר במליאת הכנסת חוק שהאריך את זיכיון השידורים של ערוץ 10 בשנתיים והיה זה החוק האחרון שחוקקה הכנסת ה-18 לפני שהחל הליך הבחירות. מי שאמור להגיש הצעת חוק כזה הוא משרד התקשורת, הפועל כיום ללא שר קבע בראשו, אולם שם נמנעים היום מצעדים אופרטיביים בעניין. קידום חקיקה שכזה על ידם כעת, אומרים במשרד, יהווה הצהרת אי-אמון בדבריו של מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי בדבר מגעים מתקדמים עם משקיע, או קבוצת משקיעים, ועלולה לחבל במגעים כאלה במידה ומתקיימים.

כך שעתידו של ערוץ 10 חוזר שוב לידיו של נתניהו. ראש הממשלה, כזכור, הגיש לפני חודש וחצי ערר על חוק פיצול ערוץ 2 שאמור היה להסדיר את השוק במקרה של סגירת ערוץ 10 ולוודא שערוץ 2 לא ימשיך ויפעל כמונופול. הערר נומק בצורך של ראש הממשלה "ללמוד את הנושא", אולם בלשכתו לא ידעו לומר הבוקר באיזה שלב נמצא הליך הלמידה הזה. בלשכה עדיין לא ענו לשאלות בדבר כוונתו של ראש הממשלה, בתור שר התקשורת, לקדם הליך חקיקה מזורז להארכת זיכיון השידורים של ערוץ 10 ולמנוע את סגירתו ערב מערכת הבחירות. מערוץ 10 טרם נתקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully