וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכסף, גרסת ערוץ 10

28.12.2014 / 12:26

למרות ההודעה הדרמטית של מנכ"ל ערוץ 10 ביום חמישי על כך שהערוץ גייס הלוואה שתאפשר לו לפרוע או חובו למדינה העומד על 36 מיליון שקלים - הערוץ הודיע היום כי לא יעביר את הכסף עד שלא יקבל ערובה לקבלת רישיון. הרשות השנייה: "כספי הערבות יחולטו"

יוסי ורשבסקי. גיא קרן,
יוסי ורשבסקי/גיא קרן

למרות ההודעה הדרמטית של מנכ"ל ערוץ 10 ביום חמישי על כך שהערוץ גייס הלוואה שתאפשר לו לפרוע או חובו למדינה העומד על 36 מיליון שקלים - חוב שהינו אחד מהחסמים העומדים בפני לקראת קבלת רישיון - נכון להבוקר טרם העביר הערוץ את הכסף, שכן המקור שהעביר אותו הציב אותו בידי נאמן ומסרב לשחרר אותו בטרם מתחייבת הרשות השנייה למתן רשיון. כך נוצר הבוקר מצב של "ראש בראש" - הרשות השנייה לא מוכנה לקיים דיון על קבלת רישיון בטרם מופקד אצלה הכסף לסיכוי החוב, ערוץ 10 לא יעביר את הכסף עד שלא יקבל ערובה לקבלת רישיון.

במסיבת עיתונאים שכינס ערוץ 10 ביום חמישי האחרון הודיעו אנשיו כי בכוונתם לפנות בהקדם לרשות השנייה ולפרוע את החוב, אולם במכתב שהעבירו לרשות את התנו את תשלום החוב בהתניות שונות ואמרו כי החוב ייפרע "בד בבד עם קבלת הרישיון". ברשות השנייה מסרבים לקבל את התניה זו, ומגישים כי אם הכסף לא יועבר היום - חובות הערוץ יחולטו בהתאם להודעה שניתנה לו לפני עשרה ימים.

לא רק את הכסף לא העביר ערוץ 10 מאז יום חמישי, אלא גם תשובות שדרשה ממנו הרשות השנייה כתנאי לקבלת רישיון. הערוץ 10 לא אמר מהיכן גייס את הכסף וכיצד (בחברת תיא תקשורת הכחישו כי הם הגורם המממן), לא ציין את ההתחייבויות שניתנו בגינו ולא אמר מה היא ההשפעה של ההלוואה על תזרים המזומנים של הערוץ.

בערוץ 10 אומרים הבוקר כי הכסף גויס, נמצא בנאמנות וכי הוא ישולם עוד היום כדי לקבל רישיון. בערוץ 10 מאשימים את הרשות השנייה בהערמת קשיים, שכן דרישות נוספות כגון "דמי רצינות" מוצגות עם ידם כדרישות מהותיות, בעוד בפועל, לדברי אנשי ערוץ 10, מדובר בדרישה שאינה יכולה לעמוד חסם בפני קבלת רישיון.

הבוקר אמרו בערוץ כי בשל עמדת הרשות השנייה הם החליטו לגייס את הכסף באופן אחר, במעין הסכם "אפ-פרונט" מול משרדי פרסום. פרטי ההסכם, אומרים בערוץ 10, יוצגו בפני הרשות השנייה. בחברת רכש המדיה של מקאן תל אביב "יוניברסל" אישרו הבוקר כי חתמו על הסכם עם ערוץ 10 לפיו החברה תרכוש ממנו מדיה לשנתיים הקרובות במראש, בתוספת ריבית, והדגישו כי "הקדמה תינתן אך ורק כנגד קבלת רישיון מהמדינה".

הרשות השנייה בדרך לחילוט הערבויות

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "כפי שהרשות שבה והדגישה לאורך כל התקופה האחרונה, כל עוד הערוץ אינו מסוגל לכסות את חובותיו מתקופת הזיכיון העולים כדי עשרות מיליונים, אין כל אפשרות חוקית וציבורית לקיים דיון במועצת הרשות השנייה בבקשת הרישיון שהוגשה על ידו. יוזכר, כי בהתאם לקבוע בחוק, על ערוץ 10 לשלם את חובו בגין דמי זיכיון ודמי הפצה על סך 36 מיליון שקלים ולהציג יכולת כספית וכלכלית לקיום שידוריו כתנאי בסיס לדיון במועצת הרשות השנייה בבקשתו לקבלת רישיון. ככל שלא יוצגו תנאים אלה, הפתרון היחידי האפשרי במקרה זה הינו תיקון חקיקה. לצערנו, על אף הצהרות הערוץ על כניסת משקיע לתמיכה בפעילותו בשנים הקרובות, נתבשרנו בימים האחרונים כי אין כל הסכם עם משקיע שיתמוך כלכלית בפעילות הערוץ".

"לאור האמור, ובהתחשב בכך שטרם נתקבלה ברשות השנייה כל הודעה מטעם ערוץ 10 על הפקדת הכסף לכיסוי חובו, יחולטו כספי הערבות של הרשות וזאת בהתאם להחלטת המועצה. במידה וימולאו התנאים הנדרשים, תתכנס מועצת הרשות השנייה לדון בבקשת הערוץ לרישיון".

עוד נמסר מהרשות כי: "יוזכר כי כבר בתחילת חודש דצמבר המליצה הרשות השנייה להנהלת הערוץ לפעול ולקדם את פתרונות החקיקה האפשריים בעת הזו, אשר בכוחם להבטיח את המשך קיומו ולשמור על פלורליזם בעת זו בישראל. כן הוצגו בפני כל גורמי הממשלה החלופות הרלוונטיות לחקיקה.
צר לנו, כי בערוץ 10 בוחרים במאבק תקשורתי נגד הרשות השנייה ובהפרחת ידיעות שעולות חדשות לבקרים אודות משקיעים אשר בסופו של יום בוחרים שלא להשקיע בפעילות הערוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully