וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסירוב להוריד מהאוויר תשדיר של ישראל היום יעלה לערוץ 10 בקנס

1.1.2015 / 12:55

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קנסה את ערוץ 10 כיוון שסרב להוריד מהאוויר תשדיר שירות של ישראל היום שעלה לקראת ההצבעה בכנסת על החוק להגבלת הפצתו בחינם. בערוץ מתכוונים לערער על ההחלטה: "זו פגיעה בחופש הביטוי"

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הטילה קנס כספי על ערוץ 10, לאחר שזה המשיך לשדר תשדיר פרסומת של "ישראל היום" למרות שקיבל הוראה להסיר אותו מהאוויר. בערוץ 10 אמרו היום כי בכוונתם לערער על ההחלטה שעשויה, כפי שנודע לוואלה! ברנז'ה, לעלות להם יותר מ-70 אלף ש"ח.

התשדיר עלה לאוויר לקראת ההצבעה במליאת הכנסת על "חוק ישראל היום", ובו רואים את הלוגו של העיתון כארש הוא מנותק מהחשמל וכבה בהדרגה. ברשות אמרו כי התשדיר "מעביר מסר חזק נגד סגירת העיתון והשלכותיה, ובכך חורג מכללי הרשות השנייה ומהפסיקה הברורה בנושא אשר קובעים כי אין לשדר פרסומות המעבירות מסר לגבי עניין השנוי במחלוקת ציבורית". מי שהיה אז מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, נימק את ההחלטה בכך ש"כל עוד נושא זה שנוי במחלוקת ציבורית ונמצא בשלבי חקיקה בכנסת, הפלטפורמה לקיימו היא בסיקור חדשותי אקטואלי כזה או אחר ואינה יכולה להיות בתשדירים או בפרסומות, שהן משאב מוגבל הנקנה בכסף על ידי צד בעל עניין".

בערוץ 10 התנגדו להחלטתו של באב"ד והמשיכו לשדר את הפרסומת 12 פעמים לפחות לאחר שניתנה להם ההוראה להסירו מהאוויר. בערוץ 10 אומרים כי הם סבורים שהתשדיר מעביר מסר כללי שאינו שנוי במחלוקת שהרי לא היה דיון באשר לעצם קיומו של העיתון. "אנחנו כמובן נערער על ההחלטה הזו", מסר גורם בערוץ. "אנחנו סבורים שלא לשדר כזה תשדיר זו פגיעה בחופש הביטוי. בתוכן התשדיר לא היה שום דבר שנוי במחלוקת. אין שום מחלוקת ציבורית על עצם קיומו של העיתון".

תגובת הרשות השנייה לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully