וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד, אין תגובה

4.1.2015 / 15:03

עושה רושם כי לפיד לא מנסה להתנער מהמוניטין שלו כמקורב לידיעות אחרונות, ומפלגתו השתמשה בפונט הייחודי של העיתון, כמו גם בשפה העיצובית על מנת להעביר את מסריה בעניין תקציב המדינה ולתקוף את ראש הממשלה נתניהו. ב"ידיעות אחרונות" מכחישים קשר לקמפיין

עלון בחירות של יש עתיד. אלעד גוטמן, מערכת וואלה! NEWS
עלון בחירות של יש עתיד/מערכת וואלה! NEWS, אלעד גוטמן

מפלגת "יש עתיד" והעומד בראשה ח"כ יאיר לפיד הוציאו לאור "עיתון" מטעמם כחלק מקמפיין של המפלגה, כאשר הוא מעוצב כמו גיליון של ידיעות אחרונות - העיתון בו עבד לפיד עד לכניסתו לפוליטיקה ואשר עמו הוא מזוהה עד היום. עושה רושם כי לפיד לא מנסה להתנער מהמוניטין שלו כמקורב לעיתון, והמפלגה השתמשה בפונט הייחודי שלו, כמו גם בשפה העיצובית שלו - כל זאת על מנת להעביר את מסריה בעניין תקציב המדינה ולתקוף את ראש הממשלה נתניהו. בעיתון אומרים מנגד כי המפלגה לא קיבלה מהם אישור לעשות כל שימוש בסמלים שלהם ובשפה העיצובית המאפיינת את העיתון, אולם לא אמרו האם בכוונם לפעול בנושא.

יאיר לפיד ואנשיו חילקו במהלך סוף השבוע ברחובות תל אביב את העלון שהוציאו, תחת הקונספט "העיתון שהיה אמור לצאת לאור היום בבוקר אם תקציב 2015 היה עובר". אנשי המפלגה ביקשו, באמצעות העיתון המדומה שהדפיסו, להעביר את המסר לפיו "לישראל מגיע את התקציב הכי חברתי והוא נשלל ממנה כי נתניהו החליט ללכת לבחירות האלה בשביל שהם יוכלו להמשיך את המשחק המושחת שלהם. אנחנו נחזור ונעביר בדיוק את התקציב הזה".

עלון בחירות של יש עתיד. אלעד גוטמן, צילום מסך
במפלגה סירבו לומר מי הגה את הקונספט של העתקת העיצוב. העלון ברוח ידיעות אחרונות/צילום מסך, אלעד גוטמן

היסטוריה של שיתופי פעולה מסחריים

בתקופה בה ישבה מפלגת "יש עתיד" בממשלה נערכו כמה שיתופי פעולה מסחריים בינה לבין ידיעות אחרונות, העיתון בו היה לפיד חבר במשך שנים ארוכות. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בין העיתון לבין משרד הרווחה נחתם חוזה לקמפיין פרסומי שילווה בתוכן מערכתי בשווי רבע מיליון שקלים כדי לקדם את תדמיתו של המשרד בראשות מאיר כהן. קמפיין תדמית דומה בידיעות אחרונות ביצע גם משרד החינוך בראשותו של שי פירון.

בצוות הדוברות של "יש עתיד" נמנעו הבוקר מלענות לשאלות באשר לקמפיין ולקשר שלו לעיתון "ידיעות אחרונות", בדומה להימנעות שלהם ממתן מענה בנוגע לקמפיינים קודמים של המפלגה. במטה הסכימו רק לשלוח את הקומוניקט שנלווה לקמפיין, ובו ציטוטים של חבר הכנסת לפיד ברוח קמפיין הבחירות, אולם סרבו לומר מי במפלגה הגה את הקונספט של העתקת העיצוב של ידיעות אחרונות ורק אמרו "מאחורי הקמפיין עומדת מפלגת יש עתיד". שאלות שנשלחו להם בנושא נותרו ללא מענה.

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה: "אין ל'ידיעות אחרונות' כל קשר לעלון המתואר וגם לא התבקש או ניתן אישור כלשהו לגבי העיצוב או התוכן שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully